رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به پذیرش ۲۱۴۸ بیمار جدید طی روز گذشته در مراکز ۱۶ ساعته، تاکید کرد که هنوز آمار تعداد مبتلایان به کروناویروس در استان زیاد است و شهروندان باید مراقبت‌های پیشگیرانه را به شکل جدی دنبال کنند.
کد خبر: ۹۹۰۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰ 01 September 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا: مهرزاد لطفی چهارشنبه ۱۰ شهریور در ارتباط ویدئویی با ستاد مدیریت بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: مراجعه به هنگام به مراکز درمانی و تکمیل دوره درمان اولیه دو عامل اصلی و مهم در راستای جلوگیری از عارضه و پیشرفت بیماری کووید۱۹ در بیماران کرونایی است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد که داروهای کووید۱۹ که از سوی پزشکان به بیماران کرونایی تجویز می شود، باید طبق دستور پزشک تا تکمیل دوره اولیه استفاده شود.

وی از پذیرش دو هزار و ۱۴۸ مورد جدید بیمار مشکوک به کرونا در مراکز تشخیص و درمان سرپایی کرونا (۱۶ ساعته) طی روز گذشته در استان خبر داد و افزود: هنوز با آمارهای بالای مراجعه به بیمارستان ها، مراکز درمانی و ۱۶ ساعته در فارس مواجهیم که این تعداد نشان از شدت بحران کووید۱۹ و ضرورت جدی تر رعایت اصول بهداشتی از سوی مردم برای کاهش این آمار است.

لطفی با تاکید بر اینکه به محضِ بروز علائم، زمان طلایی درمان کرونا را از دست ندهیم و هرچه سریعتر برای درمان اقدام کنیم، از مردم خواست تا با رعایت فاصله فیزیکی با دیگران، استفاده مداوم از ماسک، پرهیز از حضور در دورهمی‌های خانوادگی و اماکن شلوغ و پُر تردد و همچنین تزریق به موقع واکسن کرونا در مراکز واکسیناسیون، از انتشار بیماری کووید۱۹ جلوگیری کنند.

رئیس علوم پزشکی شیراز ضمن پیگیری آمار نمونه های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی، بررسی نمودارهای مربوط به جانباختگان کووید۱۹ در استان و کشور، به پایش عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس در فارس نیز پرداخت.

به گزارش ایسنا، مهرزاد لطفی، رئیس علوم پزشکی شیراز که طی ۱۰ روز گذشته به دلیل ابتلا به کروناویروس، در بیمارستان تحت مراقبت و درمان بود، با بهبودی نسبی، از بیمارستان ترخیص شده و در قرنطینه خانگی به سر می‌برد.

برچسب ها: کرونا ، فارس ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار