در گزارش کرونایی یک مسئول مطرح شد:
۱۵.۵ درصد جمعیت بالای ۸۰ سال خراسان جنوبی با وجود تاکید زیاد تاکنون برای واکسن مراجعه نکرده اند که جای نگرانی دارد.
کد خبر: ۹۹۰۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱ 02 September 2021

به گزارش تابناک خراسان جنوبی این مطلب را رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مطرح و به این نکته اشاره کرد این موضوع در حالی است که ۱۰ روز پس از شروع واکسیناسیون گروه سنی بالای ۸۰ سال، میزان بستری این گروه سنی به شدت کاهش پیدا کرد. دکتر "محمد دهقانی فیروزآبادی" با اشاره به دریافت ۳۶۹ هزار و ۴۴۲ دز واکسن تا کنون اظهار کرد: از این تعداد تاکنون ۳۶.۲ درصد واکسن نوبت اول و ۱۸.۸ درصد نوبت دوم به گروه های هدف تزریق شده است.
به گفته وی بیش از ۸۰ درصد واکسن های موجود تزریق شده و عملکرد در این حوزه وابسته به تعداد واکسنی است که به استان می رسد.
وی یاداور شد: واکسن برکت به اندازه کافی در اختیار قرار نمی گیرد و تعداد موجود برای تزریق دز دوم است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در ادامه سخنانش
درباره عملکرد این دانشگاه در دوره شیوع کرونا به گزارش اولین مورد قطعی بیماری در در ۴ اسفند ماه ۹۸ در شهر بیرجند اشاره و اظهار کرد: با وجود اقدامات انجام شده، بیماری در سطح استان گسترش یافت.
به گفته وی در حال حاضر موارد مثبت قطعی ۲۸ هزار و ۷۵۹ با سکونت خراسان جنوبی است.
وی کل آزمایشات انجام شده را ۷۸ هزار و ۷۵۹ مورد اعلام کرد که از این تعداد ۲۵ هزار و ۲۴۸ مورد بستری و بقیه سرپایی بوده است.
وی آمار قوتی های کرونا را هم در استان هزار و ۶۳ نفر عنوان کرد.
به گفته وی تاکنون با گذشت ۷۹ هفته از آغاز اپیدمی به طور تقریبی در کمتر از دو هفته یک گزارش تحلیلی در دانشگاه تهیه و منتشر شده که شامل ۳۸ گزارش جامع، ۵ گزارش ویژه کمیته کشوری اپیدمیولوژی، و حدود ۱۰ گزارش مناسبتی است.

۸۲.۸ درصد فوتی ها بالای ۶۰ سال

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: نتایج آماری درصد فوت به تفکیک گروه‌های سنی در افراد مثبت قطعی نشان می‌دهد که در خراسان جنوبی بیشترین موارد فوت یعنی ۸۲.۸۷ درصد در افراد بالای ۶۰ سال رخ‌ داده است
به گفته وی در کشور به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۵ هزار و ۸۰۵ نفر به کرونا مبتلا شدند که معادل آن در خراسان جنوبی ۳ هزار و ۳۴۹ نفر است.
وی میزان بروز مرگ و میر در خراسان جنوبی را هم از میانگین کشوری پایین تر اعلام کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار