رئیس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه مواد مخدر خراسان رضوی:
رئیس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه مواد مخدر خراسان رضوی گفت: در طرح جمع‌آوری معتادان کارتن‌خواب حدود 170 معتاد مرد و 30 معتاد زن جمع‌آوری شدند که به‌طور کلی از ابتدای سال تاکنون یک‌هزار نفر از این افراد جمع‌آوری شده‌اند.
کد خبر: ۹۹۰۹۱
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵ 22 September 2015
ماشاءالله صادقی در حاشیه اجرای طرح جمع‌آوری معتادان پرخطر در منطقه اسماعیل‌آباد شهر مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سال طرح‌های مختلفی در ارتباط با جمع‌آوری معتادان کارتن‌خواب و پرخطر انجام‌شده و این طرح تا پایان سال ادامه می‌یابد.

وی افزود: در این طرح دادسرای انقلاب، قاضی مستقر، بسیج مستضعفین، نیروی انتظامی، یگان امداد مشهد و پلیس مواد مخدر حضور دارند و در طرح جمع‌آوری امروز حدود 170 معتاد مرد و 30 معتاد زن جمع‌آوری شدند که به‌طور کلی از ابتدای سال تاکنون یک‌هزار نفر از این افراد دستگیر شده‌اند.

صادقی بیان کرد: بنابر دستور مقام قضایی این افراد غربال‌گری شده و به مدت یک تا سه ماه تحت درمان قرار می‌گیرند، همچنین معمولاً این افراد از طریق جمع‌آوری ضایعات و یا سرقت‌های خرد مواد خود را تهیه می‌کنند.

رئیس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه مواد مخدر خراسان رضوی تصریح کرد: این افراد به مراکز ترک اعتیاد دولتی اعزام می‌شوند و بعد از حمام، لباس نو به آنها داده می‌شود و در مدت سه ماه برای هر کدام بیش از 1.5 میلیون تومان هزینه می‌شود اما اگر افرادی بعد از سه دوره حضور در این کمپ‌ها بهبود نیافته و خانواده مشخصی نداشته باشند با دستور مقام قضایی تحت مراقبت‌های بعد از خروج قرار می‌گیرند.

صادقی خاطرنشان کرد: هدف ما از این طرح‌ها بازگشت این افراد به زندگی است و برای هر یک از افرادی که اعتیاد خود را ترک کنند تسهیلات در نظر می‌گیریم و حتی این آمادگی وجود دارد تا در کارگاه‌هایی مشغول به کار شوند همچنین در حال حاضر 200 نفر از معتادان بهبودیافته در کارگاه‌های ما مشغول به فعالیت هستند.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار