رئیس انجمن صنفی معادن قیر طبیعی گیلانغرب با انتقاد از عدم همراهی مسئولین برای راه‌اندازی شهرک تخصصی قیرطبیعی طی دو سال اخیر، گفت: احداث این شهرک یک نیاز ضروری برای گیلانغرب است.
کد خبر: ۹۹۱۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵ 06 September 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا جهانبخش مرجانی با اشاره به اینکه از دو سال قبل و با تاکید معاون وقت استاندار قرار بر احداث شهرک تخصصی قیرطبیعی در گیلانغرب بود، اظهار کرد: متاسفانه علیرغم پیگیری‌هایی که طی دو سال اخیر انجام داده ایم، هیچ همراهی از سوی مسئولان برا ایجاد این شهرک نشد و حتی گاهی جواب تلفن ما را هم نمی‌دادند.

وی افزود: این عدم همکاری ناشی از آن بود که شاید مسئولین استان به ضرورت راه‌اندازی این شهرک بی‌توجه بودند.

رئیس انجمن صنفی معادن قیر طبیعی گیلانغرب خاطرنشان کرد: قرار بود این شهرک محلی برای تجمع و تمرکز واحدهای خردایش قیرطبیعی و همچنین محل ایجاد بارانداز قیرطبیعی کل استان باشد که عملیاتی نشد.

مرجانی با تاکید بر ضرورت راه‌اندازی این شهرک تخصصی قیرطبیعی در گیلانغرب، افزود: واحدهای خردایش اکنون در شرایط بسیار نامناسبی فعالیت دارند، زیرا محل فعلی آنها در شهرک صنعتی گیلانغرب و در فاصله یک کیلومتری شهر است و آلایندگی آنها سایر واحدهای این شهرک را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی اظهار کرد: این شرایط باعث شده اکنون داستانی گیلانغرب با همراهی فرمانداری شهرستان و سازمان صمت استان تصمیم بگیرند که به واحدهای خردایش قیرطبیعی فشار وارد کنند  از این منطقه خارج شده و به شهرک جدید منتقل شوند، در حالیکه هنوز شهرک جدید حتی زمین هم ندارد.

به گفته رئیس انجمن صنفی معادن قیر طبیعی گیلان‌غرب، تعدادی از مدیران کل استان اکنون در حال پیگیری برای جانمایی زمین احداث این شهرک هستند که مساحتی نزدیک به ۲۰ تا ۳۰ هکتار نیاز دارد.

مرجانی با بیان اینکه این فشار برای جابجایی واحدهای قیرطبیعی نباید باعث شود که انتخاب زمین غیرکارشناسی صورت بگیرد، عنوان کرد: اگر جانمایی زمین حساب شده نباشد ممکن است هزینه‌های حمل و نقل واحدها دو چندان و مشکلات ما بیشتر شود.

وی از آمادگی این انجمن برای همراهی در راه‌اندازی شهرک تخصصی قیرطبیعی خبر داد و تاکید کرد: تقاضای ما این است که در عین سرعت بخشیدن به کارها، جابجایی واحدهای خردایش قیرطبیعی کارشناسی شده صورت بگیرد.

رئیس انجمن صنفی معادن قیر طبیعی گیلانغرب زمان مورد نیاز برای تعیین و واگذاری زمین مورد نیاز این شهرک را تقریبا شش ماه برآورد کرد و افزود: جابجایی واحدها، ایجاد بارانداز و ... و در نهایت راه‌اندازی شهرک تخصصی قیرطبیعی گیلان‌غرب نزدیک به ۱.۵ سال زمان نیاز دارد.

به گفته مرجانی، با راه‌اندازی این شهرک تمام فعالیت‌های مرتبط با قیرطبیعی در این منطقه متمرکز خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار