امام جمعه کامفیروز گفت: در ادامه درباره حضور ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش در شمال اقیانوس اطلس، ادامه داد: فرزندان ارتشی این مرز و بوم کار بسیار بزرگی را انجام دادند که در طول تاریخ کشور ایران بی سابقه بود. جوانان ارتشی ما با ناو بندر مکران و ناوشکن بومی سهند پس از طی کردن ۲۴ هزار کیلومتر توانستند به شمال اقیانوس اطلس، جایی که حیاط خلوت ایالات متحده آمریکاست رسیده و در آنجا حضور پیدا کنند. اینکه ارتش ما بتواند با تجهیزات بومی خویش این سفر دریایی پرخطر را با موفقیت به سرانجام برساند، مایه غرور و اعتماد به نفس ماست.
کد خبر: ۹۹۴۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰ 18 September 2021

تابناک فارس به نقل ازمهر: حجت الاسلام محمد تقی زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کامفیروز با اشاره به فرا رسیدن هفته‌ی دفاع مقدس، درباره نقش اثرگذار ِ امام خمینی (ره) در زمان جنگ، بیان کرد: یکی از مسائلی که درباره جنگ تحمیلی و دفاع مقدس مغفول مانده، نقش بسزای امام راحل ما و تأثیرگذاری ایشان است؛ همانکه این انقلاب را تحفه الهی و هدیه غیبی خواند و خداوند او را برای رهبری و هدایت یکی از بزرگترین چرخش‌های تاریخی بشر به سمت معنویات انتخاب کرده بود.

وی افزود: امام خمینی (ره) در ابتدای جنگ با فهم الهی خویش و درک صحیحش، متوجه شد که جنگ ما جنگ بین دو همسایه نیست بلکه تقابلی است بین جبهه حق و تمام دنیای کفر که صدام را به عنوان بازیچه دست خود علم کرده بودند.

حجت الاسلام تقی زاده گفت: امام (ره) مثل همیشه قدرت خود را از مردم می‌دید و با عرصه دادن به همین مردم و جوانان ۲۰ ساله، مقابل تمام کفر با تمام زرق و برقش ایستاد. او با اتکا به نیرو و ایمان همین جوانان به اهدافی دست پیدا کرد که در ظاهر نشدنی بودند و از همین رو دفاع مقدس را دانشگاه آدم سازی خواند.

وی در ادامه درباره حضور ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش در شمال اقیانوس اطلس، ادامه داد: فرزندان ارتشی این مرز و بوم کار بسیار بزرگی را انجام دادند که در طول تاریخ کشور ایران بی سابقه بود. جوانان ارتشی ما با ناو بندر مکران و ناوشکن بومی سهند پس از طی کردن ۲۴ هزار کیلومتر توانستند به شمال اقیانوس اطلس، جایی که حیاط خلوت ایالات متحده آمریکاست رسیده و در آنجا حضور پیدا کنند. اینکه ارتش ما بتواند با تجهیزات بومی خویش این سفر دریایی پرخطر را با موفقیت به سرانجام برساند، مایه غرور و اعتماد به نفس ماست.

امام جمعه کامفیروز گفت: این ناوگروه ضمن حضور در سن پترزبورگ روسیه، یکی از ۲۰ کشوری بود که در رژه روز نیروی دریای روسیه، با تجهیزات و ادوات خود مقابل رئیس جمهور آنها شرکت کرد. وجه تمایز آنها نسبت به کشورهایی مثل پاکستان و هند این بود که ناوهای آنها با کمک نیروی دریایی روسیه ساخته شده بود اما ناو ایرانی بومی و دست ساز جوانان خودمان بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار