دکتر ایلامی با بیان اینکه مواردی نظیر فشارخون و قند خون بالا، افزایش چربی خون و مصرف الکل و دخانیات، خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را افزایش می‌دهد، عنوان کرد: بیمار مبتلا به آلزایمر، در اثر آسیب حافظه کوتاه مدت، رویداد‌های نزدیک را به خاطر نمی‌آورد.
کد خبر: ۹۹۵۶۳۸
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰ 22 September 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، گفت: تشخیص این بیماری از سوی پزشک و با بررسی تاریخچه سلامت بیمار و انجام برخی معاینه‌های جسمانی، روانی و آزمایش‌هایی نظیر، سی‌تی اسکن، ام آر آی، نوار مغزی، آزمایش مایع نخاع و یا آزمون‌های روانشناسی انجام می‌شود.

او با بیان اینکه مواردی نظیر فشارخون و قند خون بالا، افزایش چربی خون و مصرف الکل و دخانیات، خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را افزایش می‌دهد، عنوان کرد: بیمار مبتلا به آلزایمر، در اثر آسیب حافظه کوتاه مدت، رویداد‌های نزدیک را به خاطر نمی‌آورد.
دکتر ایلامی چاقی را از عامل موثر دیگری برای ابتلا به آلزایمر دانست و توصیه کرد: افراد با تغذیه مناسب و فعالیت‌های جسمانی منظم می‌توانند خطر ابتلا به چاقی و بیماری‌هایی از این دست را کاهش دهند.
این مقام مسوول در دانشگاه با اشاره به اینکه فعالیت‌های ذهنی مانند مطالعه در پیشگیری از این بیماری کمک کننده است، اضافه کرد: حضور در اجتماع و داشتن فعالیت‌های اجتماعی سبب جلوگیری از ایجاد افسردگی در افراد شده و خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش می‌دهد.
او عنوان کرد: در حال حاضر فرآیند‌های درمانی، بیشتر در راستای جلوگیری از پیشرفت بیماری آلزایمر و کنترل علایم و اختلالات روانی و رفتاری ناشی از آن انجام می‌شود.
دکتر ایلامی افزود: بیماران مبتلا به آلزایمر می‌توانند با مراجعه به پزشک متخصص مغز و اعصاب برای دریافت درمان دارویی و روانپزشک برای کنترل اختلالات رفتاری، خدمات لازم را دریافت کنند.

برچسب ها: آلزایمر ، چاقی ، مصرف الکل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار