کارخانه ذوب‌آهن،۵۰ درصدِ میزانِ آب برداشتی از زاینده‌رود را کاهش داده است.
کد خبر: ۹۹۷۵۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰ 29 September 2021

سرپرست محیط‌زیست شرکت ذوب‌آهن در جلسه‌ای با حضور مدیران و کارشناسان ذوب‌آهن اصفهان در زرین‌شهر گفت: قرار نیست فاضلاب فولادشهر به‌طور مستقیم به لاگن‌های تصفیه‌خانه ذوب‌آهن در زرین‌شهر وارد شود، بلکه پسابِ تصفیه‌ شده، پس از انتقالِ پسابِ صنعتی و مراحل پیش‌تصفیه به روش بیولوژیک، تصفیه کامل شده و برای مصارف صنعتی به کارخانه منتقل می‌شود.

محمدحسین غلامی با بیان اینکه پساب صنعتیِ کارخانه با پساب تصفیه‌شده در فولادشهر، پس از تصفیه‌ کامل با شاخص‌های محیط‌زیست، مجدداً به چرخه تولید بازمی‌گردد، گفت: این کارخانه، اکنون ۵۰ درصدِ میزانِ آبِ برداشتی از زاینده‌رود را کاهش داده که با این روش، ۳۰ الی ۴۰ درصد دیگر هم کاهش می‌یابد.

مدیر مهندسی پروژه‌های پشتیبانی تولید و تأسیسات جانبی ذوب‌آهن نیز با تأکید بر اینکه سیاست ذوب‌آهن در آینده این است که برداشت آب از زاینده‌رود را به صفر رسانده و از پساب فاضلاب استفاده کند، گفت: ذوب‌آهن اصفهان در قراردادی با آب و فاضلاب استان به ارزش ۵۰۰ میلیارد تومان، زیرساختِ تصفیه‌خانه فاضلاب را تأمین کرده است.

حسین رفیعی رِنانی با اشاره به پیشرفت ۷۰ درصدی تصفیه‌خانه فولادشهر افزود: خروجیِ پسابِ این تصفیه‌خانه برای مصارف صنعتی استفاده می‌شود که منافع زیادی هم برای ذوب‌آهن و هم منطقه خواهد داشت.

وی افزود: ذوب‌آهن اصفهان با هزینه دو هزار میلیارد تومان در ۱۰ سال، مصرف آب زاینده‌رود را به صفر می‌رساند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار