رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نسبت به پرهیز از انجام سفرهای غیرضروری تا زمان دستیابی به سطح ایمنی قابل قبول در جامعه، هشدار داد.
کد خبر: ۹۹۸۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷ 02 October 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا: مهرزاد لطفی شنبه ۱۰ مهر در نشست روزانه ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه شیراز، گفت: مسافرت ها و حضور مردم در اماکن عمومی به ویژه در روزهای تعطیل آخر هفته با توجه به کاهش گرمای هوا در استان افزایش داشته و باعث ایجاد تجمعات مختلف می شود که خود به منزله خطر گسترش بیماری و مواجهه با پیک های جدید بیماری است.

او ادامه داد: علاوه بر خطر افزایش کرونا و زمینه های انتقال بیماری در شرایط کنونی، طی چند روز گذشته با آمار بالای مصدومان ترومای مراجعه کننده و بستری شده در بیمارستان حاج «محمد اسماعیل امتیاز» و فوریت های جراحی شهید رجایی مواجه بوده ایم که ناشی از افزایش سفرها و تردد جاده ای بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ورودی بیمارستان حاج «محمد اسماعیل امتیاز» و فوریت های جراحی شهید رجایی در شهریور امسال را حدود سه برابر ماه های گذشته اعلام کرد و افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه در دوران پیش از کرونا افزایش قابل توجهی داشته و ضرورت توجه جدی نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی، در کنار قوانین راهنمایی و رانندگی را یادآور می شود.

لطفی افزود: با اجرای برنامه واکسیناسیون عمومی علیه کروناویروس، رعایت شیوه نامه های بهداشتی از سوی بعضی از هم استانی ها کاهش پیدا کرده که این موضوع می تواند به تشدید دوباره بحران کرونا منجر شود؛ باید توجه داشته باشیم که کرونا هنوز وجود دارد و هرگونه سهل انگاری و ساده انگاری در زمینه رعایت دستورالعمل های بهداشتی می تواند باعث ایجاد موج های دیگری از شیوع بیماری کووید۱۹ باشد.

بررسی آخرین وضعیت واکسیناسیون در پایگاه های استان فارس، روند انجام تست های تشخیصی در آزمایشگاه ها، میزان ابتلا در مناطق مختلف استان، وضعیت سلامت بیماران کووید۱۹ در بخش های عادی و ویژه بیمارستان ها، علت های جان باختن مبتلایان طی روزهای اخیر و آخرین آمارهای بهبودیافتگان در استان، از دیگر محورهای مورد بررسی رئیس دانشگاه در نشست امروز ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه بود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار