رئیس مجمع نمایندگان استان فارس گفت: کار در مزارع، بازار و کارخانه هاست و پشت میز‌های اداری نیست.
کد خبر: ۹۹۸۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰ 05 October 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: علیرضا پاک فطرت رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در مراسم تودیع و معارفه استاندار قدیم و جدید فارس، ضمن قدردانی از تلاش‌های نیرو‌های بسیج، سپاه و ارتش در تسریع امر واکسیناسیون عمومی در استان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اظهار کرد: ۵ استاندار به مدت ۶ و نیم سال آمدند و رفتند و تنها یکی از آن‌ها بومی بود، چرا که بسیاری از استانداران غیربومی حتی ویژگی‌های شهرستان‌ها را نمی‌دانستند و موجب عدم تحول استان شدند.

او ادامه داد: طی یک سال و نیم اخیر که من خادم و نماینده مردم در شهرستان شیراز بودم، شاهد تلاش‌های جناب آقای رحیمی و همکارانشان و اشرافی که بر استان داشتند بودیم، همچنین او وارد حاشیه نشدند و وحدت در استان را برقرار کردند.

پاک فطرت ادامه داد: علی رغم تمام مشکلات و آمدن بیماری کرونا در سال ۹۹ جناب آقای رحیمی سال سختی را پشت سر گذاشتند و انصافا در اداره استان خوب عمل کردند و موفق گذراندند و از وزارت محترم کشور خواستاریم تا از پتانسیل ایشان در وزارت کشور بهره مند شوند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مدیران تازه نفس با ایده‌های نو می‌توانند تحول آفرین باشند، همانطور که استان فارس که ستون فقرات جنوب کشور است چهارمین استان از نظر جمعیت و وسعت است، اما بودجه عمرانی استان در سال ۱۴۰۰، کمتر از ۵ هزار میلیارد تومان بود که با تلاش و پیگیری نمایندگان فارس بودجه به ۸ میلیارد هزار تومان افزایش یافت.

او تصریح کرد: علی رغم افزایش بودجه استان، اما این بودجه کفاف توسعه فارس را نمی‌دهد چرا که بودجه اوراق است و نصف خواهد شد و توسعه‌ای که مردم انتظار دارند، نمی‌توان برآورد کرد.

این مقام مسئول ضمن تبریک انتصاب دکتر محمد هادی ایمانیه به عنوان استاندار فارس، ادامه داد: ایشان باید شجاعت داشته باشد و با همراهی دستگاه‌های اجرایی این بودجه را ارتقاء دهند.

پاک فطرت بیان کرد: دکتر ایمانیه استاندار فارس فردی نخبه و پرتلاش است و در زمانی که کشور با مشکلات اقتصادی فراوان رو به رو است این مسئولیت خطیر را برعهده گرفته است.

او اظهار کرد: امروز تورم در کشور ۴۴ درصد، رشد اقتصادی صفر، حجم نقدینگی بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ هزار میلیارد تومان است و حدود ۳۲ هزار نفر خانواده‌ها زیر خط صفر قرار دارند.

پاک فطرت به مشکلات استان از جمله کم آبی، خشکسالی، فرونشت زمین، بیکاری، کمبود فضای آموزشی به ویژه در ناحیه ۴، نیمه تعطیلی کارخانجات، نبود خط فرآورده‌های نفتی که از ضروریات است، زیر ساخت‌های ریلی اشاره کرد و افزود: فارس، استان پهناور و دارای پتانسیل وسیعی دارد که با وحدت و اراده قوی میتوان آن‌ها را شکوفا کرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس تصریح کرد: افراد نخبه بسیاری با ظرفیت دانشگاه‌های معتبر در این استان وجود دارد که تنها پتانسیل‌های گردشگری اگر در این استان فعال شود، مشکل اقتصاد و اشتغال حل خواهد شد.

او در پایان تاکید کرد که کار در مزارع، بازار و کارخانه هاست و پشت میز‌های اداری نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار