حسین حسین زاده : از آنجایی که بر اساس "طرح تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار" مجوز‌ها به سرعت صادر خواهد شد، صنعت و تولید نیز رونق بیشتری می‌یابد و موانع پیش روی سرمایه‌گذارن با حذف بوروکراسی رفع می‌شود.
کد خبر: ۹۹۹۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶ 07 October 2021

تابناک فارس به نقل از خانه ملت: حسین حسین زاده با اشاره به تصویب کلیات "طرح تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار" در صحن علنی مجلس، گفت: خوشبختانه مجلس تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار را در اولویت کاری خود قرار داده است تا زمینه فعالیت‌های اقتصادی برای افراد دارای انگیزه فراهم شود چراکه اکنون صدور مجوز برای مشاغل مختلف در فضایی کاملا انحصاری قرار گرفته -که این مسئله یکی از موانع جدی در فضای کسب و کار به شمار می‌آید-، درواقع یکی سری از افراد یا دستگاه‌ها با تنگ نظری فرصت را برای دیگر افراد محدود کرده‌اند لذا مجلس درصدد رفع این سیاست غلط برآمده است.

انحصارزدایی ازجمله مزایای طرح تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار

نماینده مردم لارستان و خنج و گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انحصار، مشکلات بسیاری برای کشور ایجاد کرده بود، یکی از مزایای طرح تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار را انحصارزدایی برشمرد و افزود: متاسفانه اکنون به دلیل وجود برخی انحصارها، "مجوزها"، خرید و فروش می‌شود.

حذف بوروکراسی با "طرح تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار"

وی ادامه داد: از آنجایی که بر اساس "طرح تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار" مجوز‌ها به سرعت صادر خواهد شد، صنعت و تولید نیز رونق بیشتری می‌یابد و موانع پیش روی سرمایه‌گذارن با حذف بوروکراسی رفع می‌شود.
حسین زاده با یادآوری شعار سال "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها"، مطرح کرد: "طرح تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار" در راستای مانع‌زدایی در مجلس مطرح و در مسیر تصویب نهایی است.
این نماینده مجلس یکی از موانع اصلی کسب و کار و رونق تولید در کشور را طولانی بودن فرآیند صدور مجوز‌ها دانست و ادامه داد: محور و ماهیت اصلی طرح مذکور، تسهیل در صدور مجوز‌ها و ایجاد شفافیت در این حوزه است که این امر موجب اشتغالزایی می‌شود.
وی بیان کرد: هرچند ممکن است طرح «تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کارها» ایراد‌هایی داشته باشد، اما تلاش می‌شود در جریان بررسی جزئیات از طریق پیشنهاد و نظر نمایندگان این موضوعات رفع شود تا قانونی مفید برای بهبود وضعیت کسب و کار‌ها تصویب شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار