پاها مهم‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد و به‌عنوان ستون بدن نه تنها به صاف نگه داشتن آن و مورد استفاده قرار گرفتن برای حرکت به اطراف کارایی دارد، سلامتی‌ آن نیز نشان دهنده وجود سلامتی در سایر اعضای بدن است.
کد خبر: ۹۹۹۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵ 08 October 2021

تابناک فارس به نقل از ایمنا: سلامت پا مسئله مهمی است که همه باید از آن مطلع باشند و برای تحقق این منظور هشتم اکتبر به‌عنوان "روز جهانی پودیاتری" تعیین شده است. این روز با حمایت فدراسیون بین‌المللی متخصصان پودیاتری یا پاپزشکی برگزار می‌شود تا همه بدانند مراقبت از پاها چقدر ضروری است.

پودیاتری شاخه‌ای از پزشکی، مختص بیماری‌های مربوط به پا و مچ بوده و به دلیل مشکلات شایع پاها و نقشی که در سلامتی سایر اعضای بدن ایفا می‌کنند به‌عنوان یک شاخه پزشکی مورد توجه قرار گرفته است.

سلامت پاها می‌تواند نشانه خوبی از سلامت عمومی بدن باشد و حتی نشان دهنده علائم هشداردهنده‌ای برای بعضی از بیماری‌ها است. برای مثال وجود زخم‌های غیر قابل بهبود روی مچ پاها و خشکی شدید پوست آن ممکن است نشانه‌ای از دیابت پنهان به حساب آید. پاها همچنین ارتباط تنگاتنگی با بعضی از بیماری‌های خاص دارند.

بسیار مهم است که افراد مبتلا به دیابت بر سلامت پای خود نظارت داشته باشند زیرا افزایش قند خون، آن‌ها را در معرض ابتلاء به انواع مشکلات پا قرار می‌دهد. روز جهانی پودیاتری این قبیل مسائل را به رسمیت می‌شناسد و اهمیت سلامت پا را ارتقا می‌بخشد.

روز جهانی پودیاتری جایگزین رویداد دیگری با همین مضمون شده است که قبلاً در ماه‌های اول سال میلادی برگزار می‌شد. این رویداد در حال حاضر یک جشن مدرن است که از کمپین‌های رسانه‌های اجتماعی برای افزایش آگاهی استفاده می‌کند. هدف فدراسیون بین‌المللی متخصصان پودیاتری این است که آن را به بزرگترین رویداد جهان تبدیل کند که روی سلامت پاها و افزایش آگاهی درباره آن تمرکز دارد.

فدراسیون بین‌المللی متخصصان پودیاتری از سال ۱۹۴۷ به‌عنوان یک سازمان غیرانتفاعی مختص پیشرفت بیماری‌های مربوط به پا در سراسر جهان تأسیس شد و در حال حاضر ۲۶ کشور عضو دارد که تحقیق، اقدامات عملی و گسترش دانش مربوط به این بیماری‌ها را برعهده دارد.

رهبران کلیدی در برگزاری روز جهانی پودیاتری هر سال با ارائه سخنرانی‌ها، برگزاری فیلم‌های آموزشی و استفاده گسترده از هشتگ‌های مخصوص این روز در رسانه‌های اجتماعی از اهمیت افزایش آگاهی درباره پاها و سلامت آن‌ها در زندگی حمایت می‌کنند.

برچسب ها: بهداشت پا ، سلامت پا
مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار