سه کاپیتان ۴ تیم برتر فوتبال کشور مازندرانی هستند/ مازنی ها از وعده و وعید مسئولان ناراحتند
بیشتر مسئولین مازندران در سطح بالای کشور‌ پست های کلیدی دارند ولی نسبت به امور پایه و زیر ساخت های مازندران تقریباً بی‌تفاوت هستند، در حالی که 45 سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد، تغییر اساسی در زیرساخت‌های مازندران خصوصا در اماکن ورزشی به تناسب زمان رخ نداده است و این مسئله واقعا تاسف برانگیز است. مسئولان رده بالا تنها زمان اخذ رای گیری در استان حضور پیدا می کنند و منتظر آرای مردم مازندران هستند؟! البته مردم مازندران دیگر هوشیار شدند و به وعده و وعید دل نمی بندند..
کد خبر: ۱۱۶۴۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۴ 29 April 2024

مسعود پاشنا/ تابناک مازندران ، تیم ملی فوتسال کشورمان با برتری قاطع مقابل ملی فوتسال تایلند دوباره قهرمان آسیا شد سعید احمد عباسی بازیکن مازندرانی تیم ملی فوتسال کشورمان نقش پررنگی در این قهرمانی داشت و با به ثمر رساندن ۸ گل عنوان آقای گلی این مسابقات را به خود اختصاص داد در ضمن از سوی کمیته فنی این رقابت‌ها سعید احمد عباسی به عنوان ارزشمندترین برترین فوتسال جام ملت‌های آسیا انتخاب گردید و افتخار جدید در تالار افتخارات ورزشکاران مازندرانی ها ثبت شد.
جالب اینکه مازندرانی‌ها علاوه بر کشتی آزاد که حرف اول را در ایران و جهان می‌زنند در سایر رشته‌های ورزشی هم جزو برترین‌ها هستند.
فراموش نکنیم که بیشترین مدال المپیک تاریخ ایران توسط ورزشکاران مازندرانی به دست آمده است.

هر چند به غیر از رشته کشتی آزاد که استان مازندران حرف اول را می‌زند در کشتی فرنگی نیز دلاورمردان این خطه محمد هادی ساروی و ناصر علیزاده هفته پیش قهرمان کشتی فرنگی آسیا شدند.
در ضمن در رشته پرطرفدار هم مازندرانی‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارند جالب اینکه سه کاپیتان ۴ تیم برتر کشورمان مازندرانی هستند.
کاپیتان سه تیم برتر پرسپولیس، سپاهان و تراکتورسازی اهل مازندران می باشند.
امید عالیشاه در پرسپولیس ، شجاع خلیل‌زاده در تراکتورسازی و کریمی در تیم سپاهان بازوبند کاپیتانی را بر بازو می بندند.....
این امر خود گواه بر این مدعاست که مازندرانی ها جایگاه ویژه‌ای در فوتبال کشورمان دارند و تقریباً در تمامی تیم‌های لیگ برتر حرف اول را می‌زنند اما متاسفانه به دلیل عدم توجه به بازیکنان مازندرانی آنان در سایر تیم‌ها توپ می‌زنند که باید مسئولان به این امر مهم رسیدگی کنند که چرا سرمایه‌ های انسانی که مربوط به استان مازندران است در استان‌های دیگر به کار گرفته می‌شود.
متاسفانه استان مظلوم مازندران با داشتن این همه ورزشکار طراز اول یک ورزشگاه درست حسابی ندارد؟! که واقعا تاسف بار است!
تنها یک ورزشگاه تقریبا نصف و نیمه این استان ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر است! 

جالب اینکه تنها نماینده استان یعنی تیم فوتبال نساجی توسط بخش خصوصی  اداره می شود ولی بخاطر عدم حمایت شرکت های دولتی که در مازندران کمیاب است ( که البته همین امر هم یک بحث مفصل می طلبد) حمایت نمی شود و در واقع فوتبال مازندران که در سطح اول کشور حرف اول را می زند در استان خود غریبه است....


بدون شک کم کاری مسئولان رده بالای کشور که اتفاقا مازندرانی هستند ولی تعصبی نسبت به استان خود ندارند و کم کاری نماینده‌های مجلس ما در تحقق این امر بی‌تأثیر نیست...
چگونه است که اصفهان ورزشگاه ۶۰ هزار نفری دارد
در ضمن خوزستان، ورزشگاه یادگار امام تبریز ورزشگاه یادگار امام ۷۰ هزار نفری دارد استان خراسان که هیچ تیمی در لیگ برتر ندارد ورزشگاه ثامن ۷۰ هزار نفری دارد..
کاشان که جایگاهی در فوتبال ایران ندارد ورزشگاه ۳۰ هزار نفری دارد و کرمان و ...


ولی در استان مازندران که به گواه آمار برترین ورزشکاران را دارد ،  تنها ورزشگاه قابل استفاده ورزشگاه کوچک شهید وطنی قائمشهر است که متاسفانه به این امر توجه نمی‌شود.

بدون تردید اگر ورزشگاه ۱۰۰ هزار نفری در مازندران ساخته شود مطمئن باشید همه بازیکنان مازندرانی به دیار خود باز می‌گردند و آسوده خاطرتر بازی می‌کنند و تمام مسابقات با تماشاگر خونگرم مازندرانی پرشورتر برگزار می‌شود .
استان مازندران علاوه بر کشتی و فوتبال، با داشتن استعدادهای درخشان در همه رشته‌های ورزشی حرف برای گفتن دارد .

لازم است که مسئولان با تامل بیشتری فکری اساسی به حال استان زیبا و زرخیز بکنند و کمبود ورزشگاه را جبران کنند...

چگونه در استان‌های دیگر چطور نماینده‌های یکدست حق استان خود را می گیرند ولی در مازندران بیشتر از اینکه یکدست باشند ، متاسفانه به پای هم می پیچند و دودش تنها به چشم مردم مهربان و دلسوز مازندران می رود...

نمونه ساده آن انتخاب یک غیر بومی به عنوان استاندار مازندران ، قابل تامل نیست؟!

 

نمونه‌هایی از افتخارات ورزشکاران فراموش نشدنی مازندران 

 

حسن یزدانی، کشتی‌گیر مازندرانی، اهل جویبار صاحب سه مدال طلای جهان و المپیک.

طلا امامعلی حبیبی: ۶۷ کیلوگرم – ۱۹۵۶ ملبورن (نخستین مدال طلای ایران در بازی‌های المپیک)

طلا عبدالله موحد: ۷۰ کیلوگرم – ۱۹۶۸ مکزیکوسیتی

طلا کمیل قاسمی:۱۲۰ کیلوگرم ـ ۲۰۱۲ لندن

طلا حسن یزدانی: ۷۴ کیلوگرم - ۲۰۱۶ ریو

به عنوان نمونه، در بازی‌های  آسیایی هانگژو در این دوره از نظر مدال آوری، ورزشکاران مازندرانی به اندازه ۲۷ کشور بوده است‌.

ورزشکاران مازندرانی در مجموع یک چهارم مدال‌های کشور را از مسابقات جهانی، آسیایی و بین المللی کسب کردند و از سویی سهم بانوان ورزشکار در ورزش قهرمانی نیز در حال افزایش است و بانوان قهرمان مازندرانی طی سال 1401 و ابتدای 1402 موفق شدند ۷۱ مدال از 430 مدال کلی مازندرانی ها را به خود اختصاص دهند.

بهداد سلیمی قهرمان جهان، برادران عالمیان در تنیس ، درخشش مجتبی عابدینی در رشته شمشیربازی در المپیک، قاسم رضایی ، حسین توکلی در وزنه برداری دو طلایی مازندرانی در المپیک و...

بازیهای المپیک ۱۹۵۶ ملبورن اوج درخشش ببر مازندران بود که علی رغم تب شدید مدال طلای این رویداد بزرگ را در وزن ۶۷ کیلوگرم بدست آورد. امامعلی حبیبی در مسابقات جهانی تهران در سال ۱۹۵۹ دو تن از بزرگان کشتی دنیا بالاوادزه از شوروی سابق و اسماعیل اوغان از ترکیه را مجموعاً در کمتر از ۳ دقیقه ضربه فنی کرد.

در ضمن اولین مدال آور ایران پس از انقلاب هم اهل مازندران است ، عسگری محمدیان (متولد 1341 در ساری) صاحب اولین مدال ورزش ایران بعد از انقلاب و پس از دوازده سال در المپیک 1988سئول در وزن 57 کیلوگرم کشتی آزاد است.

کاروان ایران در المپیک توکیو ۲۰۲۰ موفق شد هفت مدال کسب کند که سهم کشتی آزاد دو مدال، کشتی فرنگی دو مدال و رشته های وزنه برداری، کاراته و تیراندازی هر کدام یک مدال بود. همچنین سه مدال از هشت مدال کسب شده مربوط به ورزشکاران استان مازندران، دو مدال مربوط به استان تهران و سهم استان های ایلام و فارس هر کدام یک مدال بود.

 

به هر روی امیدواریم مسیولان مازندرانی کشور ، استاندار مازندران و نمایندگان مجلس و مقام‌های برجسته در رفع معضلات ورزش استان کوشا باشند و مانند استان‌های دیگر به معضلات این استان مظلوم توجه ویژه داشته باشند،
ورزشکاران مازندران همیشه در ردیف بهترین‌ها بوده اند.
بیشتر مسئولین مازندران در رده‌های بالای کشور‌ها سمت بزرگی دارند ولی نسبت به امور پایه و زیر ساخت های مازندران تقریباً بی‌تفاوت هستند و این امر را در 45 سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد، ولی تغییر در زیرساخت‌های مازندران در اماکن ورزشی رخ نداده است و این جای تاسف دارد .
مسئولان رده بالا تنها موقع اخذ رای گیری در استان حضور پیدا می کنند و منتظر آرای مردم مازندران هستند؟!
البته مردم مازندران دیگر هوشیار شدند و به وعده و وعید دل نمی بندند...
که نمونه‌اش کاندیداتوری آیت الله لاریجانی بود که با بی‌تفاوتی مردم مازندران مواجه شد و غیرمستقیم نارضایتی خود را نسبت به یکی از بزرگان کشور بخاطر بی توجهی به استان اعلام نمودند .
وقت شما تنها برای اخذ رای به استان ما می‌آیید چه عملکرد مثبتی در استان ما داشته‌اید که توقع دارید باز شما رو در این امر یاری کنیم ...
در ضمن برادر ایشان آقای علی لاریجانی که یک بار در انتخابات مازندران شرکت کرده بود ناکام ماند...
البته بزرگانی همچون برادران لاریجانی باعث افتخار استان محسوب می شوند ولی مردم هم انتظار دارند که به خواست به حق خود برسند.

مردم دیگر وعده شعارها را نمی خورند و تنها عملکردها را ملاک عمل قرار می دهند.
امید است با تلاش مسئولین بالاتر کشور در امور تصمیم گیری می‌شود به این امر مهم توجه شود که همه پتانسیل‌ها در مازندران وجود دارد و ورزشکاران بسیار مستعد هستند و کارآزموده‌اند که امتحان خود را پس داده اند.
البته در مازندران غیر از ورزش کشتی‌، فوتبال تیراندازی, تنیس و رزمی و غیره واقعاً در همه رشته‌ها تقریباً مازندرانی‌ها ثابت شده اند و برای بهتر شدن این استعدادهای مهم ساخت‌های مهم مورد نیاز است .
امیدواریم که مسئولان از خواب غفلت بیدار شوند خصوصاً روسای مازندرانی که دیگر توجیهی برای کم کاری در این استان را ندارند.
جالب نیست که در استان‌های محروم مانند کرمان ورزشگاه های پرشمار وجود دارن و ورزشکاران مازندرانی در اونجا توپ می‌زنند! ولی در استان مازندران برای تنها نماینده لیگ برتر فوتبال یعنی نساجی که توسط بخش خصوصی اداره می‌شود توجه اساسی از سوی مسئولین مشاهده نمی شود.

چه توجیهی دارد ، واقعا نمی‌بینید تیم نساجی مازندران که با هزینه شخصی اداره می‌شود ورزشگاه مناسبی نداشت.

این تیم خصوصی قهرمانی جام حذفی را دو سال پیش کسب کرد و نماینده ایران در آسیا شد ولی دریغ از کمک اساسی از مسئولان...

تا چندی پیش چمن مصنوعی این ورزشگاه را آزار می‌داد، ورزشگاه حقیری که گنجایش تماشاگران پرشور و خونگرم مازندرانی را ندارد

به هر حال امیدواریم روسا به خود بیایند و کم کاری گذشته را جبران کنند و به جد در جهت پیشرفت استان کوشا باشند و در عمل حق مردم فهیم و زحمتکش مازندران را بگیرند.
این استان زرخیز در همه رشته ها در سطح کشور حرف اول را می‌زند.
پس وعده و شعار دیگر جایی ندارد، منتظر تحقق شعارهای مسئولان هستیم .

یا حق

 

مسعود پاشنا مدیر تابناک مازندران

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
رشید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
ایول فوق‌العاده بود
مازندرانی ها لیاقتشون بیشتر از اینهاست
احمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
مطلب خوبی بود، متاسفانه مسولیت مازندرانی که در سطح بالا قرار دارند فکر موقعیت خود هستند نه به فکر استان خود.
شایان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
بخوبی ثابت کرد که استان مازندران بهترین ورزشکاران تاریخ ایران را دارد.
رضازاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
آخه دوست عزیز! مدیران فقط طوری کار می‌کنند که لحظه‌ای دیده بشن.
یعقوبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
من بعنوان یک مازندرانی به داشتن همچین ورزشکارانی افتخار می‌کنم
همشهری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
مازندران تو همه چیز اوله
ساحل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
خدا پدرتو بیامرزه چرا مازندران نباید یک ورزشگاه خوب داشته باشه
صدای محل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
استاندار باید مازندرانی باشه
عشق مازندران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
این همه نوابغ مازندرانی داریم بخاطر توجه نکردن از استان خارج میشن
ولی‌پور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
مازندران بخاطر آب و هوای خوب هر روز پرجمعیت‌تر میشه
مازندران تِه پرچم بالا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
البته مسؤولین خوب هم داریم، همه بد نیستن
فریدون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
رای نیاوردن لاریجانی در مازندران خیلی چیزا رو ثابت کرد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار