نماینده، ولی فقیه در لرستان گفت: فرهنگ و اقتصاد دو بالی هستند که راه پیشرفت و ارتقای فرهنگی و دینی از مسیر آن‌ها می‌گذرد.
کد خبر: ۱۱۶۵۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۲ 30 April 2024

به گزارش تابناک لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی امروز (۱۱ اردیبهشت ماه) در نشست با اصحاب رسانه، بیان کرد: خبرنگاران با سخنی که می‌گویند و قلمی که به‌کار می‌برند، جایگاه مهمی دارند. خبرنگاران نباید از روی حدس و گمان قلم بزنند و با مطالب بی‌پایه و اساس اذهان را مشوش و ناامیدی ایجاد کنند.

امام جمعه خرم‌آباد ادامه داد: جمهوری اسلامی نظامی مردمی است و گاهی به همین دلیل آسیب‌هایی می‌بیند، اما از اصل مردمی بودن خود دست نمی‌کشد.

نماینده، ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه مردم پایه انقلاب اسلامی هستند، افزود: آگاهی دادن به مردم مانند اکسیژن، آب و غذا ضروری است و نظام اسلامی به این اطلاع‌رسانی نیازمند است؛ بنابراین آگاهی دادن درست و در جای خود و به دور از بداخلاقی‌ها و کینه و نفرت مورد نیاز است و اهل رسانه در این راستا اولین گروهی هستند که این وظیفه را باید به درستی انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی و آگاهی دادن مورد نیاز ملت و وظیفه کسانی است که گنجینه آگاهی و تدین در اختیار آن‌ها قرار گرفته است، گفت: اطلاع‌رسانی درست، نقد منصفانه و نظارت، بیان نقاط قوت و ضعف سه وظیفه مهم اهل رسانه هستند.

شاهرخی اظهار کرد: آزادی قلم و مطبوعات تصویب‌شده قانون اساسی است و یک ملت آگاه، آزادی را به ارمغان می‌آورد.

وی ترویج سبک زندگی اسلامی در نهاد خانواده را از جمله مسائل اساسی دانست و گفت: تاکنون شش برنامه گفتگو محور در این زمینه برگزار شده است.

او بیان کرد: ارتقای کیفی مراسم نماز جمعه، بزرگداشت سالروز اقامه نخستین نماز جمعه، بسط و گسترش جهاد تبیین با هدف بصیرت‌افزایی و بیان خدمات نظام و توطئه دشمنان در جنگ شناختی، ارتقای کیفیت مدیریت مساجد، ارتقای سطح فعالیت‌های ورزشکاران، انسجام‌بخشی تشکل‌های فرهنگی از دیگر مسائل محوری دنبال شده است.

شاهرخی با بیان اینکه هفت برنامه راهبردی را در بخش روحانیت دنبال کردیم، افزود: رصد وضعیت حوزه‌های استان، ارتباط با طلاب و ارتقای سطح آموزشی حوزه‌های علمیه استان، از جمله این برنامه‌ها بود.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار