رئیسی به حواشی پایان داد؛
رئیس جمهور در سخنرانی خود در جمع مردم قم در حرم کریمه اهل بیت(س) گفت: رئیس جمهور در حرم کریمه اهل بیت و درجمع مردم قم: پروژه نیمه کاره منوریل با همکاری دولت و شهرداری تکمیل می شود و همچنین اهتمام ویژه ای برای تکمیل فرودگاه از سوی دولت می باشد.
کد خبر: ۱۱۶۶۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۶ 09 May 2024

به گزارش تابناک قم، آیت الله سید ابراهیم رییسی روز پنجشنبه در جمع پرشور مردم قم در حرم حضرت معصومه(س)‌ با تاکید بر اهمیت تکمیل منوریل گفت: با همکاری دولت، شهرداری و بخش های مختلف تکمیل مونوریل از امروز در قم آغاز شده و طبق برنامه ریزی ها، به بهره برداری خواهد رسید.


وی در ادامه با بیان اینکه نگاه و اعتقاد ما شعار«ما می توانیم» است، ابراز کرد: این همان نگاه و اعتقادی است که امامین انقلاب، شهدا و شهید سلیمانی به ما آموخته اند.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه خستگی و ناامیدی در این دولت ممنوع است، گفت: امید مهم‌ترین و محوری ترین عنصر برای پیشرفت و رسیدن به قله است.

رییس جمهوری عنوان کرد: دشمنان با قلم فرسایی و امپراتوری رسانه ای و خبری دنبال یاس و ناامیدی هستند.

آیت الله رییسی گفت: پس از حدود ۱۰ سال که خبری از رشد اقتصادی نبود، طی دو سال گذشته رشد اقتصادی کشور به بیش از ۶ درصد رسیده و ترانزیت کالا طی سال گذشته ۵۸ درصد افزایش داشته است و این روند امیدبخش ادامه دارد.

رییس جمهور با اشاره به موضوعات فرهنگی گفت: برخی از بنده در خصوص مباحث مربوط به فرهنگ جامعه سوال می کنند؛ بنده یک طلبه هستم و نظرم در این مواردمسائل فرهنگی جامعه ، نظر اسلام و شرع است و همه باید نسبت به رعایت شرع و التزام به قانون رسمی کشور پایبند باشند.

برخی با القای سایه جنگ به دنبال برجام دو و سه بودند

رییس جمهوری ادامه داد: برخی می خواستند در این کشور با پیش کشیدن سایه جنگ، برجام دو و سه را برای مذاکرات موشکی و نظامی زمینه سازی کنند که مقام معظم رهبری مانع آن شد.

آیت الله رییسی گفت: رهبری بارها تاکید کردند که توان موشکی و نظامی قابل مذاکره نیست، جلوه این توان موشکی را در عملیات وعده صادق دیدیم که چگونه بینی دشمن به خاک مالیده شد.

وی با تاکید بر اینکه آنچه ما از شهدا و امامین انقلاب آموخته ایم "گفتمان عقلانیت انقلابی" است، گفت: آن چه می توان کشور را به مرز اعتلا و بالندگی برساند نگاه عقلانیت انقلابی است نه رویکردهای سازشکارانه.

احداث ۷۱ هزار مسکن در قم

رییس جمهور با اشاره به عملکرد موفق قم در طرح نهضت ملی مسکن و افتتاح و واگذاری بیش از ۷ هزار واحد مسکونی، گفت: امیدواریم به زودی تمامی ۷۱ هزار واحد در حال احداث در این استان تحویل داده شود.

وی ابراز داشت: دولت بر شعار خود در ایجاد سالانه یک میلیون اشتغال و ساخت یک میلیون مسکن پایبند است و در این زمینه ها از برنامه ریزی های انجام شده، عقب نیست.

رییس جمهوری با اشاره به طرح فیبرنوری قم، گفت: با بهره برداری از این طرح زیرساخت بسیار مهمی در شبکه ارتباطات این استان ایجاد شد.

وی با تاکید بر اهمیت توسعه سرانه های فرهنگی و ورزشی، ادامه داد: همچنین ۱۵۰ واحد نیمه راکد و غیرفعال نیز از ابتدای دولت سیزدهم احیا شده است.

احیای بیش از ۹ هزار واحد راکد در کشور

رییس جمهوری گفت: همچنین در سطح کشور نیز افزون بر ۹ هزار واحد تولیدی و صنعتی احیا و ده ها هزار شغل ایجاد و ثبیت شده است.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه هرگونه رابطه ناسالم اداری در ادارات و دستگاه های اجرایی قابل تحمل نخواهد بود، اظهار کرد: دستگاه های اجرایی باید در نهایت کرامت امور و مطالبات مردم را بررسی و مشکلات آنها را برطرف کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفت ماه جنایت رژیم صهیونیستی در نواز غزه، گفت: پیروز نهایی این میدان، مردم مظلوم فلسطین خواهد بود.

رییس جمهور در ادامه سخنان خود، افزود: در محضر حضرت معصومه(س)‌ هستیم، به برکت وجود ایشان، قم مرکز بزرگ نشر معارف اسلامی شد و حوزه علمیه بزرگ قم که حوزه‌ای اثر گذار در ایران اسلامی و جهان اسلام است در اینجا شکل گرفت.

وی ادامه داد: از کرامات این بانوی بزرگ همین بس که پرورش مردان بزرگ و چهره‌های نامدار، مراجع تقلید،‌ مردان و زنان بزرگ، سرداران رشید اسلام، مدافعان حرم و حریم در جوار ایشان شکل گرفت.

رییس جمهور گفت: به برکت وجود حرم حضرت معصومه(س)‌ بستر بصیرت و بصیرت آفرینی در قم شکل گرفت، جایگاهی که شاهد آثار آن در علم، جهاد و اجتهاد هستیم، همچنین برکات آن در این سرزمین و همه بلاد و برای همه مردم مسلمان در سراسر عالم ملموس است.

وی افزود: قم مرکز نشر معارف اسلامی و جایگاه علم و بصیرت آفرینی است که مبدا انقلاب شکوهمند اسلامی بوده‌ و همواره از آن حمایت کرده‌است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار