سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت : رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال، اقدامی تاریخی در دولت سیزدهم است
کد خبر: ۱۱۶۶۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۰ 15 May 2024

  به گزارش تابناک ایلام؛ حیدری زاد بیان داشت : با حمایت بیمه‌های پایه، رایگان کردن درمان کودکان زیر هفت سال اقدامی مثبت است که در مراکز دولتی درمانی سطح استان در حال انجام است که در آینده، در کاهش مرگ و میر کودکان به ویژه کودکان زیر دو سال نقش خواهد داشت.

وی افزود : از بدو انقلاب اسلامی تا به امروز، واکسن‌های متعددی در سبد واکسیناسیون کشور قرار گرفته‌اند و در حال حاضر، واکسن جدید پنوموکوک علیه طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها را به کار گرفته‌ایم که در آینده سلامت کودکان نقش بسزایی خواهد داشت.

حیدری‌زاده با اشاره به اینکه سزارین عوارض بعدی بسیار خطرناکی دارد، مطرح کرد: متأسفانه آمار نشان می‌دهد سزارین غیراضطراری بسیار زیادی در بیمارستان‌های غیردولتی سطح استان انجام می‌شود.

معاون درمان دانشگاه نیز گفت  : شورای عالی بیمه در رایگان کردن درمان کودکان زیر ۷ سال، اقدامی ماندگار انجام داد و از این پس تمام خدمات سرپایی در بخش دولتی رایگان شده است که نوید خوبی برای آینده‌سازان مملکت شده است.

دکتر شهرام کارگر ادامه داد  از سازمان تامین اجتماعی تشکر می‌کنیم که تعداد زایمان‌های سزارین بیمارستان زاگرس را کاهش دادند و خوشبختانه زایمان طببعی در این بیمارستان در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه در بیمارستان حضرت قائم (عج) ایلام هزینه انجام زایمان طبیعی، ۵۰ درصد کاهش یافته که اقدام موثری است  تاکید کرد : انتظار مردم این است که بیمارستان کوثر نیز همکاری لازم را در کاهش زایمان سزارین نخست‌زا داشته باشد./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار