دبیر ستاد مدیریت بحران تیران و کرون گفت: ۷۰ درصد ظرفیت سد شهید منتظری روستای خمیران از توابع این شهرستان پر شده، اما هنوز سرریز نشده است.
کد خبر: ۱۱۶۷۵۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۲ 19 May 2024

به گزارش تابناک اصفهان، ذبیح‌الله ابراهیمی اظهار کرد: آب چشمه‌ها و بارندگی‌های تیران و کرون در سد شهید منتظری واقع در روستای خمیران ذخیره می‌شود که امسال به دلیل کاهش بارندگی‌ها نسبت به سال گذشته هنوز ۳۰ درصد آن خالی است.

وی افزود: پارسال در چنین مقطع زمانی، این سد خاکی کاملاً پر و سرریز شده بود که در مناطق کشاورزی مورد استفاده قرار گرفت.

به گفته دبیر ستاد مدیریت بحران تیران و کرون میزان بارندگی سال زراعی امسال در این شهرستان ۲۵۴ میلی‌متر ثبت شده که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته هشت میلی‌متر کمتر است.

ابراهیمی اضافه کرد: بارش‌های بهاری بیش از ۳۰ میلی‌متر بوده که با توجه به تداوم آن، افزایش حجم سد خمیران و سرریز شدن آن پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه احتمال وقوع سیل با بارش‌های بهاری وجود دارد، تصریح کرد: تمهیدات لازم توسط تیم مدیریت بحران به خصوص در حوزه شهری و روستایی صورت گرفته و تاکنون خسارتی ناشی از این بارش‌ها ثبت نشده است.

دبیر ستاد مدیریت بحران تیران و کرون، ادامه داد: تا پایان بارش‌های بهاری خدمات‌رسانی و رفع مشکلات دفع آب‌های سطحی توسط دهیاری‌ها و شهرداری‌ها انجام می‌شود.

ابراهیمی به طبیعت سرسبز این شهرستان اشاره و اظهار کرد: برای حفظ مراتع در حال حاضر قرق آن انجام شده و چرای دام پس از اعلام منابع طبیعی و آبخیزداری آزاد خواهد شد.

وی حفظ مراتع و جلوگیری از تخریب آن را وظیفه همگانی اعلام و اظهار کرد: تخریب مراتع، محیط زیست را از بین برده که با توجه به موقعیت گردشگری این شهرستان جلوگیری از تخریب مراتع اعم از ریختن زباله، آتش زدن و ورود غیرمجاز ضرورت دارد و در این خصوص تیم‌های گشت منابع طبیعی شهرستان فعال است و با همکاری مردم این طبیعت بکر در سلامت می‌ماند.

برچسب ها: اصفهان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار