علی زائراومالی صاحب کارخانه لبنیاتی حلاوت در گفتگو با تابناک؛
صاحب کارخانه‌ی لبنیاتی حلاوت گفت: ما طرح و توسعه‌های زیادی در کارخانه‌ی خود داریم اما متاسفانه زیرساخت این شهرک صنعتی دولتی، ضعیف است و پاسخگوی نیاز ما نیست و با مشکلات گوناگونی برای «تولید بیشتر» و «ایجاد اشتغال برای جوانان» مواجه‌ایم.
کد خبر: ۱۱۶۷۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰ 21 May 2024

به گزارش تابناک مازندران، زایراومالی صاحب کارخانه‌ی حلاوت در شهرک صنعتی نکا در گفتگوی اختصاصی با ما گفت: در این مجموعه، ۳۵۰ نفر مشغول به کار هستند و کره حیوانی، کره گیاهی، روغن حیوانی و انواع پنیر تولید و به کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، ازبکستان و ارمنستان، صادر می‌شود.

 

برای تولید بیشتر و ایجاد اشتغال برای جوانان با مشکلات گوناگون زیرساختی مواجه‌ایم  

زائراومالی ابراز کرد: ما طرح و توسعه‌های زیادی در کارخانه‌ی خود داریم اما متاسفانه زیرساخت این شهرک صنعتی دولتی، ضعیف است و پاسخگوی نیاز ما نیست و با مشکلات گوناگونی برای «تولید بیشتر» و «ایجاد اشتغال برای جوانان» مواجه‌ایم.

وی بیان کرد: ما با توجه به اینکه، از سال ۱۴۰۰ تتراپک و بسیاری از طرح‌های دیگر را آماده کرده بودیم، قبل از ورود آیت‌الله رییسی در سفر اول خود به مازندران، با پیگیری‌های آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در استان، بنده به عنوان هیأت مدیره شهرک صنعتی، در نامه‌ای مهمترین مشکلات این مکان را «نبود تصفیه فاضلاب» و «پست برق» عنوان و با حضور در جلسه، نامه را تقدیم رئیس جمهور و مصوبه‌ی هر دو را اخذ کردم.

این کارآفرین موفق تصریح کرد: بودجه‌ی این دو مصوبه‌ی دولت که مبلغش تعیین شده بود، باید توسط دولت داده می‌شد که متاسفانه تاکنون هیچ هزینه‌ای برای ایجاد آنها نشده است.

زائراومالی بیان کرد: باتوجه به اینکه، در قراردادهای شهرک صنعتی نوشته شده که «شهرک صنعتی باید تمام زیرساختها از قبیل؛ برق، آب، فاضلاب و... را آماده کند»، متاسفانه در این مکان، ۷۶ واحد فعال هستند که برای ادامه‌ی فعالیت، نیاز به زیرساخت کاملی دارند.

وی تشریح کرد: یک‌بار در جلسه‌ای مدیرعامل برق منطقه‌ای، مدیرعامل شهرک صنعتی و مدیر برنامه و بودجه مازندران حضور یافتند و قول دادند که چند ماه آینده کار را شروع می‌کنند، چند بار در استانداری و یکبار در این کارخانه جلسه برگزار کردیم که برای اتمام آن نیز، بازه زمانی گذاشته شده بود، که تاکنون اتفاقی نیفتاده است، حتی در چند ماه گذشته نیز، با مدیرعامل شهرک صنعتی و مدیرعامل برق منطقه‌ای و آیت‌الله لایینی مطرح کردیم که آیت‌الله رییسی مجددا به مازندران سفر می‌کند، اما هنوز یک مصوبه‌ هم انجام نشده و این موضوع، پیگیری شما بوده است. وی بلافاصله تشکیل جلسه‌ داد و آخرین پیامش این بود که؛ بنده تلاش خود را کردم و دو ارگان دیگر وظیفه‌ی خود را انجام نداده‌اند.

صاحب کارخانه‌ی حلاوت با بیان اینکه، مدیرعامل برق منطقه‌ای به ما گفت: رییس جمهور در سفرهای خود مصوبات زیادی دارد، اما همه‌ی آنها انجام نمی‌شود، خاطرنشان کرد: اگر اینطور است، پس سفر رئیس جمهور چه معنایی دارد؟

زائراومالی اظهار کرد: غیر از مجموعه‌ی ما، اکنون کارخانه‌های زیادی در این شهرک، نیاز به برق دارند و حتی برخی از کارخانه‌‌ها به دلیل کمبود برق، تعطیل و یا نیمه‌تعطیل شدند.

 

برای تولید بیشتر و ایجاد اشتغال برای جوانان با مشکلات گوناگون زیرساختی مواجه‌ایم  

وی گفت: ما امروز نیز در سفر رئیس جمهور و وزرا به مازندران، این دو مشکل را مجدداً هم با زبان و هم در نامه، با سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در بازدید از این کارخانه مطرح کردیم که امیدواریم نتیجه‌بخش باشد.

صاحب کارخانه‌ی حلاوت در پایان مشکل دیگر همه‌ی واحد‌های شهرک صنعتی را پرداخت ارزش افزوده توسط همه‌ی واحد‌های تولیدی در هر سه ماه یکبار به حساب شهرداری عنوان کرد که شهرداری باید در ازای آن، به این مکان خدمات ارائه دهد که متأسفانه از خدمات شهرداری محروم هستیم که از شهرداری نکا انتظار داریم در قبال پرداخت ارزش افزوده، برای شهرک صنعتی نیز هزینه کند.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار