رئیس سابق سازمان انرژی اتمی گفت: مولفه‌های علم، ثروت، جمعیت، دفاع و فرهنگ و تمدن برای قدرت نیاز است، ایران اسلامی همه این مولفه‌ها را دارد یا در حال دست‌یابی به آن است و به این واسطه طی چهار دهه آینده از قدرت‌های مسلم جهان خواهد بود.
کد خبر: ۱۲۴۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰ 05 November 2015
تابناک فارس به نقل از ایسنا: فریدون عباسی، شامگاه چهارشنبه 13 آبان در همایش "مرگ برآمریکا" که توسط بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد، گفت: بحث انرژی در کشور بسیار مهم است و با توجه به افزایش روزافزون جمعیت و نیاز به برق و انرژی وزارت نیرو پیش‌بینی می‌کرد که برای جلوگیری از بروز بحران در آینده، باید قراردادهایی امضا شود. پس از آن نیروگاه بوشهر و دارخوین ساخته شد. پس از پیروزی انقلاب شرکت‌های غربی زیر حرف‌های خود زدند و عنوان کردند که وقتی ایران سوخت‌های فسیلی دارد نیازی به استفاده از سوخت هسته‌ای نیست و این موضوع برخورد دوگانه غربی‌ها را نشان می‌داد.

وی ادامه داد: از ابتدای انقلاب اسلامی همواره با کودتای گروه‌های مختلف مواجه شدیم و جنگ هم از سال 59 ایجاد و دانشگاه‌ها هم با هدف اصلاح اوضاع آنها، سال 59 تعطیل شد. در این سال‌ها به علم و فناوری توجهی نمی‌شد.

عباسی اضافه کرد: پس از بازگشایی دانشگاه‌ها در سال 62، جمهوری اسلامی توانست در مدت چند سال از اعزام دانشجوی فوق لیسانس به خارج از کشور جلوگیری کند و بعدها رشته‌های دکترا نیز ایجاد شد و بعد هم تحقیق و بررسی در ایران رواج یافت.

او اضافه کرد: اگر ما بخوهیم از انرژی هسته‌ای استفاده کنیم باید فکر تامین سوخت باشیم، الان هم جزو معدود کشورهای تولید کننده این سوخت هستیم، توانایی داریم خدمات تخصصی را در کشورهای دارای معادن اورانیوم ارائه دهیم و با آنها شریک شویم. این یکی از راه‌های مبارزه با استکبار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار