در دیدار با مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس اظهار داشت: گردشگری تنها صنعت شیراز محسوب می‌شود و وجود حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) فرصتی است که باید با مغتنم شمردن آن، شیراز را به‌عنوان سومین حرم اهل‌بیت (ع) درزمینهٔ گردشگری مذهبی تقویت کرد.
کد خبر: ۱۲۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۳ 11 March 2015
به گزارش تابناک فارس به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شیراز، مهندس محمودرضا طالبان در دیدار با مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس اظهار داشت: گردشگری تنها صنعت شیراز محسوب می‌شود و وجود حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) فرصتی است که باید با مغتنم شمردن آن، شیراز را به‌عنوان سومین حرم اهل‌بیت (ع) درزمینهٔ گردشگری مذهبی تقویت کرد.
وی با اشاره به وجود امام زادگان واجب‌التعظیم بسیار در شیراز، تصریح کرد: صداوسیما در نشان دادن شیراز به‌عنوان یک شهر مذهبی و سومین حرم اهل‌بیت (ع) باید به همه حرم‌های مطهر توجه ویژه نشان دهد و از آن‌ها به‌عنوان ظرفیت‌های آشکار شیراز در رونق صنعت گردشگری و زیارتی استفاده کند.
نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر شیراز فرهنگ را زیربنای توسعه و اقتدار جامعه دانست و گفت: سرمایه‌گذاری روی مسائل فرهنگی بازدهی مستمر دارد و از همین روست که مهم‌ترین سالت رسانه‌های امروز به‌ویژه صداوسیما، فرهنگ‌سازی متناسب با پیشینه و تمدن اصیل ما محسوب می‌شود.
این عضو شورای اسلامی شهر شیراز همچنین اخلاق را حلقه گم‌شده عصر جدید و معضل جامعه امروز دانست و ضمن تأکید بر نقش صداوسیما در تقویت بنیان‌های اخلاقی اظهار داشت: حضرت امام (ره) صداوسیما را یک دانشگاه می‌دانستند چراکه نقش سازنده و پرورش‌دهنده آن را پررنگ‌تر از دیگر زمینه‌ها می‌دانستند.
وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد این رسانه در حوزه ارتقای فرهنگ شهروندی تاکنون اقدام چشمگیری انجام نداده یا به عبارتی از نقش دانشگاه بودن خود فاصله گرفته است که انتظار می‌رود با تغییر مدیریت، نگرش تازه‌ای نیز بر سازمان حاکم شود.
طالبان احیای ورزش‌های محله‌ای را فرصتی برای درخشش در سطوح مختلف ملی و بین‌المللی دانست و گفت: صداوسیما به‌عنوان بانفوذترین رسانه در میان اقشار مختلف جمعیتی، می‌تواند نقش تأثیرگذاری در این راستا داشته باشد.
برچسب ها: گردشگری شیراز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار