رئیس ستاد کنگره سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس از شناسایی پیکر مطهر شهید محمدرضا طبایی بعد از ۳۳ سال خبر داد و گفت: این شهید نوجوان والامقام که در ۱۶ سالگی به شهادت نائل شده، اهل شیراز است.
کد خبر: ۱۹۴۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۴ 07 March 2016
جواد قناعتی با بیان اینکه این شهید پس از انجام آزمایش‌های ژنتیک شناسایی شد اظهار داشت: پیکر مطهر این شهید اول بهمن ماه امسال به همراه  94 شهید گمنام در قالب کاروان شاهدان بصیر در شیراز با استقبالی کم نظیر تشییع شده بود.

قناعتی با بیان اینکه پیکر پاک این شهید 23 آبان 94 در ارتفاعات 175 تفحص شده است، گفت:  پیکر شهید محمدرضا طبایی در روز اول بهمن وارد دیار خود یعنی شیراز شد که با استقبال گسترده مردم این شهر مواجه شد.

وی با بیان اینکه شهید طبایی متولد 25 خرداد سال 1345 است که در آذرماه سال 1361 در عملیات محرم و در سن 16 سالگی به درجه رفیع شهادت نائل شد گفت: مراسم شب وداع با شهید طبایی شامگاه شنبه، 22 اسفندماه امسال در مسجد النبی(ص) واقع در خیابان قاآنی شیراز همان مسجدی که در آن فعالیت‌های مختلف فرهنگی را  انجام می‌داده است، برگزار می‌شود.

رئیس ستاد کنگره سرداران و 15 هزار شهید استان فارس خاطرنشان کرد: همچنین مراسم تشییع و خاکسپاری این شهید همزمان با شهادت حضرت زهرا (س) در ساعت 9:30 صبح یکشنبه، 23 اسفندماه از آستان مقدس حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) روی دستان مردم شیراز به سمت گلزار شهدای این شهر تشییع و همچنین مراسم یادبود این شهید نیز در ساعت 14:30 تا 16 روز دوشنبه، 24 اسفندماه در حسینیه عاشقان ثارالله(ع) شیراز برگزار می‌شود.

استان فارس از 17 تا 23 اسفندماه سال‌جاری میزبان 21 شهید والامقام است و مراسم تشییع و خاکسپاری آنان در نقاط مختلف این استان  برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار