شهردار شیراز با انتقاد از عدم اقتصادی بودن پارک‌ها، اظهار داشت: در شهر شیراز پارک‌های بسیار زیبایی با مساحت‌های متفاوت و هزینه‌های بالایی احداث می‌‌شود اما یک واحد تجاری در آن‌ها برای تأمین بخشی از هزینه‌های نگهداری در نظر گرفته نمی‌شود.
کد خبر: ۱۹۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۳ 07 April 2015

تابناک فارس:وی افزود: در کشورهای پیشرفته دنیا از پارک‌ها به‌صورت منطقی و صحیح درآمدزایی می‌‌شود.

شهردار شیراز با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی، عنوان کرد: در سال جاری موضوع عملیاتی کردن اقتصادی مقاومتی باید با جدیت بیشتری پیگیری شود که در این راستا لازم است از وقت و سرمایه‌ها به‌صورت صحیح استفاده شود.

پاک‌فطرت با بیان اینکه صرفه‌جویی در مصرف انرژی باید موردتوجه قرار گیرد افزود: یکی از وظایف مهم معاونت سرمایه‌گذاری و اقتصادی شهردار شیراز ارائه راهکارها برای جلوگیری از اتلاف سرمایه شهرداری است.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه فرهنگ کار و تلاش در شهر شیراز نهادینه شده است گفت: موقعیت کنونی کشور اقتضا می‌کند تا با کار و تلاش بیشتر وضعیت اقتصادی کشور را بهبود بخشیم که در همین راستا مدیران شهری نیز باید هرچه سریع‌تر شیراز را به جایگاه واقعی خود نزدیک‌تر کنند.

پاک‌فطرت با قدردانی از زحمات مدیران و معاونان و کارکنان خدوم شهرداری شیراز، اظهار کرد: کارکنان شهرداری شیراز افرادی توانمند هستند و می‌توانند با سعی بیشتر همانند سه سال گذشته در بین کلان‌شهرهای کشور حرفی برای گفتن داشته باشند و حرف اول را در ارائه خدمت به شهروندان بزنند.

وی افزود: به گفته بسیاری از کارشناسان و متخصصان رشد و توسعه شیراز با سرعت فراوانی درحال‌ توسعه است اما هنوز معتقدم که می‌توانیم سریع‌تر از گذشته به اهداف مورد نظر دست‌ یابیم.

پاک‌فطرت با تأکید بر سخنان رهبری مبنی بر "دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی" در سال جاری، بیان کرد: مدیران شهری باید کلان‌نگری و با وحدت و همدلی و هماهنگی تمام دستگاه‌ها بسیار سریع‌تر از گذشته اهداف خود را پیش ببرند.

وی با بیان اینکه مدیران ارشد سازمان‌ها و معاونت‌ها هرچه سریع‌تر طرح ابتکار خود در سال 94 را ارائه کنند، گفت: با ارائه این طرح مشخص می‌شود که هر مدیری در سال 94 چه اهداف و وظایفی را دنبال می‌کند ضمن اینکه عمل کردن به این طرح با نظارت مدیریت بازرسی شهرداری موجب کسب امتیاز مثبت برای وی می‌‌شود.

*به وضعیت کارگران شهرداری توجه بیشتری شود

شهردار شیراز کارگران شهرداری را یک قشر زحمت‌کش و سخت‌کوش دانست و عنوان کرد: مدیران شهرداری باید به‌طور مستقیم از وضعیت کارگران شرکتی شهرداری و وضعیت شغلی و مسائل مالی به‌طور کامل اطلاع داشته باشند.

پاک‌فطرت در بخش دیگری از سخنان خود، با تأکید بر اطلاع‌رسانی خدمات خود به شهروندان، گفت: معتقدم که مدیران و کارکنان شهرداری با تمام توان و متحمل شدن زحمات فراوان به شهروندان ارائه خدمت می‌کنند اما آن‌گونه که شایسته است از ظرفیت رسانه‌ها و اطلاع‌رسانی به شهروندان استفاده نمی‌شود.

*آسفالت معابر با مشکل مواجه است

شهردار شیراز وضعیت آسفالت خیابان‌های شهر شیراز را نامناسب عنوان و اظهار کرد: معاونت عمرانی باید سریع‌تر به این موضوع رسیدگی کند و برای آسفالت کردن معابر شهری از پیمانکاران توانا بهره جوید.

پاک‌فطرت با بیان اینکه هم‌اکنون آسفالت کردن معابر به‌صورت سنتی انجام می‌گیرد، بیان کرد: برای افزایش کیفیت آسفالت و بالا بردن عمر آسفالت معابر معاونت فنی باید دستورالعمل صحیح آسفالت کردن را تهیه و در اختیار مناطق شهرداری قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه به مسائل شهرسازی باید توجه بیشتری شود، یادآور شد: در سال گذشته 2 میلیون و 200 هزار مترمربع پروانه ساختمانی صادر شده که این آمار برای کلان‌شهر شیراز با این وسعت بسیار آمار پایینی است که باید این موضوع مورد آسیب‌شناسی قرار گیرد.

شهردار شیراز اصلاح سیستم اداری را یک ضرورت دانست و گفت: باید راهکارهای کاهش مکاتبات و نامه‌نگاری‌ها تعریف شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار