معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز گفت: پس از تشکیل دهها جلسه راهبردی و بازنگری در طرح تفصیلی شهر شیراز، این طرح به تصویب رسید.
کد خبر: ۲۱۶۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۳ 12 April 2015
به گزارش تابناک فارس و به نقل از روابط عمومی این معاونت، محمود صفایی افزود: با توجه به افزایش ساخت و سازها و تغییرات در ساختار تراکمی، شهرداری شیراز از چند سال قبل مصمم به تهیه و بازنگری طرح تفصیلی شد که امروز شاهد ارائه این طرح هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به معرفی شیراز از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع)، شرایط خاص این شهر از نظر فرهنگی، مذهبی و زیارتی، گردشگری و تاریخی را می توان به عنوان اهداف و راهبردهای پیش بینی شده در طرح تفصیلی و جامع شیراز در نظر گرفت.

او اظهار کرد: طرح تفصیلی کلانشهر شیراز به سبب برخی مسائل و مشکلات با تاخیر مورد بازنگری قرار گرفت که سرانجام با همکاری اعضای کمیته فنی متشکل از نمایندگان استانداری، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و گردشگری، نظام مهندسی، شهرداری و مشاورین، به تصویب رسید.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز گفت: امیدواریم با در نظر گرفتن ضوابط و مقررات تدوین شده شاهد تحولات خوبی در کل شهر باشیم و طرح تفصیلی بتواند جلو رشد بی رویه شهر را بگیرد.

صفایی افزود:با تصویب طرح بازنگری تفصیلی شهر شیراز، می توان اطمینان یافت که حداقل در 10 سال آینده، توسعه و عمران شهر در قالب طرح های مصوب کارشناسی شده قانونی باشد.

او بیان کرد: تصویب طرح تفصیلی می تواند در توسعه منطقی و برنامه ریزی شده شهر بسیار موثر باشد.

طرح تفصیلی،طرحی است که بر اساس معیارها و ضوابط کلی طرح جامع شهر، نحوه استفاده از زمین های شهری در سطح محلات مختلف شهر،موقعیت و مساحت دقیق زمین برای هر یک از آنها، وضع دقیق و تفصیلی شبکه عبور و مرور، میزان تراکم جمعیت، میزان تراکم ساختمانی در واحدهای شهری و اولویت های مربوط به مناطق بهسازی و نوسازی و توسعه و حل مشکلات شهری و موقعیت تمام عوامل مختلف شهری در آن تعیین می شود و نقشه ها و مشخصات مربوط به مالکیت بر اساس مدارک ثبتی تهیه و تنظیم می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار