روز جمعه 18 اردیبهشت ماه 94
مدیرکل امور عشایر استان آذربایجان شرقی از برگزاری بیست و دومین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی سوار کاری عشایراستان آذربایجان شرقی در روز جمعه 18 اردیبهشت ماه جاری در قشلاق هارنا در آبش احمد شهرستان کلیبر خبر داد.
کد خبر: ۳۰۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰ 04 May 2015

مدیرکل امور عشایر استان آذربایجان شرقی از برگزاری بیست و دومین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی سوار کاری عشایراستان آذربایجان شرقی در  روز جمعه 18 اردیبهشت ماه جاری در قشلاق هارنا در آبش احمد شهرستان کلیبر خبر داد.

به گزارش روابط عمومي سازمان جهادكشاورزي استان، مهندس سیدمحمدحسن آل هاشم در جلسه ستاد هماهنگی برگزاری این جشنواره با بیان اینکه این جشنواره اتفاق بزرگی برای منطقه است، گفت: تمام دستگاه ها باید برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره که آبروی ورزشی و فرهنگی عشایر استان است، همکاری کنند.

وی با بیان اینکه میراث فرهنگی و اداره کل ارشاد نیز باید در برگزاری این جشنواره همکاری کنند و از فرصت ایجاد شده برای معرفی فرهنگ و داشته های فرهنگی عشایر استفاده کنند ادامه داد: از اداره کل ورزش و جوانان استان می خواهیم با ایجاد مرکز نگهداری و پرورش اسب در منطقه، به رشد و بلوغ استعدادهای سوارکاری کمک کند.

مدیرکل امور عشایر آذربایجان شرقی اظهار داشت: در طول این مسابقات برپائی آلاچیق وکوچ نمادین عشایر برگزار خواهد شد و غرفه هایی برای عرضه تولیدات وتوانمندی‌های عشایر ایجاد می شود.

مدیرکل اموراجتماعی استانداری آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه بیست و دومین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر باید بی نقص و بهتر از دوره های قبل برگزار شود اظهار کرد: باید با تامین زیرساخت ها و ایجاد امکانات مناسب، به دنبال کیفی تر شدن برنامه های این جشنواره باشیم.

سردار حسن استوارآذر در خصوص تغییر مکان این جشنواره از منطقه قره قیه به قشلاق هارنا افزود: مزایای محل جدید از قبیل دسترسی آسان، تسهیلات بهتر و زیبایی های طبیعی منطقه باید اطلاع رسانی شود.

وی با تاکید بر پرداختن به بخش فرهنگی جشنواره، گفت: هرچند اقدامات خوبی در این زمینه در دوره های قبل صورت گرفته اما بهتر است در قالب کتابی دستاوردهای این جشنواره انتشار و در اختیار مردم قرار گیرد.

سردار حسن استوارآذر افزود: در بخش مالی نیز باید فکری اساسی شود تا مسئولان برگزاری جشنواره به جای دغدغه مالی، در مسیر بهتر برگزار کردن جشنواره تلاش کنند.

فرماندار شهرستان کلیبر نیز در خصوص تغییر محل برگزاری این جشنواره گفت: با توجه به قرار گرفتن منطقه قره قیه در پایاب سد، این جشنواره از دوسال قبل در روستای صومعه برگزار می شد که این منطقه نیز به دلیل قرار گرفتن در منطقه گرمسیری مشکلاتی را برای برگزارکنندگان ایجاد می کرد و از این رو تصمیم گرفتیم این دوره را در قشلاق هارنا که منطقه ای خوش آب و هواست برگزار کنیم.

فریدون بابایی افزود: اقدامات و هماهنگی لازم برای برگزاری بهتر این جشنواره انجام شده و مشکل خاصی جز تامین منابع مالی کافی وجود ندارد.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: مسابقات سوارکاری بیست و دومین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر استان در پنج کورس برگزار می شود.

دکتر سیدمحمد شروین اسبقیان اظهارکرد: یک کورس از مسابقات ویژه بانوان، یک کورس ویژه سوارکاران عشایر استانهای میهمان و سه کورس هم ویژه سوارکاران عشایر استان خواهد بود.

وی افزود: جایزه نقدی این مسابقات از سوی این اداره کل تامین و براساس تصمیمات گرفته شده برای نفرات اول تا سوم به ترتیب پنج، سه و دو میلیون ریال جایزه نقدی پرداخت می شود. دواستقامت ویژه آقایان و طناب کشی بانوان برگزار خواهد شد.

وی افزود: در برنامه های جنبی این جشنواره نیز پرواز پارگرایدر و انجام حرکات پهلوانی و باستانی انجام خواهد شد.

گفتنی است بیست و دومین جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر آذربایجان شرقی، روز جمعه 18اردیبهشت ماه امسال ساعت 30/9صبح در قشلاق هارنا بخش آبش احمد شهرستان کلیبر برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :