اختصاصی تابناک تبریز
بشار اسد دیروز در تشریح وضعیت میدانی سوریه به یکباره به مصر اشاره نموده و گفت : منطقی نیست که ما سفرای عرب و غربی داشته باشیم و سفیر مصری نداشته باشیم و نمی دانم چه موانعی در این خصوص وجود دارد. او عامدانه بعد از شکست نظامی ترکیه و قطر و عربستان در حلب این اشاره را کرد تا بیش از پیش به رابطه احتمالی مصر و سوریه پرداخته باشد.
کد خبر: ۳۴۰۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳ 08 December 2016
سرویس بین الملل تابناک تبریز، بشار اسد دیروز در تشریح وضعیت میدانی سوریه به یکباره به مصر اشاره نموده و گفت : منطقی نیست که ما سفرای عرب و غربی داشته باشیم و سفیر مصری نداشته باشیم و نمی دانم چه موانعی در این خصوص وجود دارد. او عامدانه بعد از شکست نظامی ترکیه و قطر و عربستان در حلب این اشاره را کرد تا بیش از پیش به رابطه احتمالی مصر و سوریه پرداخته باشد.
شاید این نکته به عدم دیدار سیسی با شاه عربستان بهنگام ترک امارات هم مرتبط باشد. و یا به این نکته مهم که دادگاه مصری استرداد دو جزیره تیران و صنافیر به عربستان را ملغی اعلام می کند.
اسد آگاهانه اسم مصر را به زبان جاری می کند جائی که الاخبار هم در گزارشی به حضور بیش از 200 نظامی ارتش مصر در سوریه به منظور کمک به ارتش سوریه خبرمی دهد. این ها یقینا با هم ارتباط دارند.
مصر، نگران از شیوع داعش به داخل مرزهای خود از طریق شبه جزیره سینا و هم چنین نگران گسترش تفکرات داعش گونه بوکوحرام و .. در کنار مرزهای غربی و جنوبی خود است. سیسی می داند که شکست داعش برابر است با کاهش خطرات و تهدیدات امنیتی مصر.
شاید البته مصر تحت فرمان سیسی که رابطه خوبی با اخوانی ها بخصوص اردوغان و پادشاه قطر ندارد می داند که با شکست حلب , آرزوهای ترکیه و قطر به سمت ادلب حرکت خواهد کرد. جائیکه قطری ها سرمایه گذاری هنگفتی انجام داده اند. بنابراین منطقی است که  مصر شکست ترکیه و قطر در حلب بنشیند و برای خوشه چینی از نتایج این وقایع نظامی ، ربطه خود را با بشار اسد بهبود بخشد.
الاخبار می افزایدبراساس اطلاعات کارشناسان امنیتی و نظامی مصر  در مقر ریاست ستاد ارتش سوریه در دمشق، پایگاه هوایی حماه، پایگاه هوایی حمیمیم و فرودگاه "تی فور" در حومه شرقی حمص مستقر هستند. تعدادی از مشاوران امنیتی و نظامی نیز در اتاق‌های عملیات نظامی از درعا گرفته تا حماه و جورین در منطقه سهل الغاب حضور دارند. افسران سوری و مصری به تبادل مهارت‌های خود درباره مبارزه با تروریسم می‌پردازند.
ظاهرا سیسی نخستین رییس جمهور منطقه ای خواهد بود که به استقبال از پیروزی ترامپ شادمانی می کند. چراکه امریکای ترامپ بنایی بر پرداخت هزینه های بی خودی در خاورمیانه را ندارد. از این روی مصر سیسی بد نبال استمرار رابطه خود با همسایگان خویش است آنهم در چارچوب روابط بین دولت های مستقر.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار