کد خبر: ۷۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۳ 23 February 2015
به گزارش ایرنا، محمد نظری دوشنبه در همایش استانی 'ایست! آب نیست' که برای تجلیل از برگزیدگان استان فارسی مسابقه ملی پرسش مهر رییس جمهوری در شیراز برگزارشد افزود: 300 هزار فرم پرسش مهر بین خانواده های فارسی توزیع شده بود که از این تعداد 182 هزار فرم تکمیل شده درباره راهکارهای مصرف بهینه آب دریافت شد.

وی اظهارکرد:برخی برنامه ها با موضوع پرسش مهر رییس جمهوری از جمله در بخش نقاشی همگانی ادامه دارد و تا به امروز در برخی شهرها شاهد نقاشی همگانی با حضور دو هزار دانش آموز بوده ایم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اجرای سرود 1357 نفری دانش آموزان استان در آیین راهپیمایی 22 بهمن امسال در شیراز با موضوع مصرف بهینه آب گفت: برنامه های جشنواره های سرود و نمایش در دو بخش عروسکی وصحنه ای، وبلاگ و فیلم کوتاه با موضوع پانزدهمین پرسش مهر رییس جمهوری در استان فارس همچنان ادامه دارد.

نظری در بخش دیگری از سخنان خود همکاری دستگاه های مختلف برای فرهنگسازی درباره مصرف بهینه آب را خواستار شد و بیان کرد: کشورهای مختلف جهان کار فرهنگسازی را از دوران کودکی و پیش دبستانی آغاز می کنند و حال آن که این موضوع در استان فارس جدی گرفته نشده است.

معاون اداره کل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: با وجود جلسات برگزار شده برای فرهنگسازی مصرف بهینه آب در استان، دستگاه ها و شرکت های مسوول در این حوزه کمترین همراهی را با آموزش و پرورش استان نداشتند و این اداره کل به تنهایی برنامه هایی را برای فرهنگسازی در این حوزه اجرا کرد و با این وجود، این اداره کل همچنان آماده همکاری با دستگاه های مسوول در حوزه آب استان است.

در این آیین از برگزیدگان پانزدهمین پرسش مهر رییس جمهوری در دو بخش دانش آموزان و فرهنگیان قدردانی شد.

این مسابقه ملی در رشته های طراحی پوستر، نقاشی، کاریکاتور، عکس، مقاله پژوهشی، شعر، داستان کوتاه، فیلم کوتاه (مستند، داستانی، پویانمایی)، وبلاگ، سرود همگانی و نمایشنامه نویسی در سراسر کشور در حال برگزاری است.

پرسش مهر رییس جمهوری نخستین بار سال 1376 برای بهره گیری از ایده دانش آموزان برای حل مسایل مختلف کشور مطرح شد و این روند در سال های بعد ادامه یافت.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اول مهرماه 93 در پیامی به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید مدارس، دومین 'پرسش مهر' خود را این گونه خطاب به دانش آموزان سراسر کشور مطرح کرد: 'عزیزانم، ایران ما با مشکل جدی کمبود آب روبرو است. هرکدام از ما چگونه از آبهای ایران، می توانیم بهتر نگهداری و استفاده کنیم؟'

دکتر روحانی در نخستین پرسش مهر خود در سال 1392 از دانش آموزان کشور خواسته بود که به این پرسش پاسخ دهند که اگر پدر شما رییس جمهوری باشد چه اقدامی را به او توصیه می کنید که بتواند اعتدال و میانه روی را در همه ابعاد زندگی و اجتماع جامعه ایرانی بگستراند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار