قائم‌مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران از پرداخت بیش از ۳۳ هزار میلیارد ریال معوقات بنیاد شهید و امور ایثارگران به جامعه هدف خبرداد و گفت: این معوقات مربوط به سال‌های ۸۵ تا ۹۰ بوده است.
کد خبر: ۷۵۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۲ 11 August 2015

تابناک فارس به نقل از تسنیم:حجت‌الاسلام والمسلمین سیّد حبیب‌الله حسنی با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: نخستین هدف از سفر به شیراز که با شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) مصادف شده است پس از زیارت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) دیدار با خانواده‌های شهدا و جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

وی با بیان اینکه در یادواره شهدا در استهبان و یادواره شهدای روحانیت در سروستان حضور می‌یابد افزود: دیدار با تعدادی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران در شهر شیراز نیز از دیگر برنامه‌های این سفر است.

قائم‌مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه در این یادواره‌ها برای تعدادی از شهیدان طلبه و روحانیت به ویژه شهیدان حجت‌الاسلام محمدرضا معصومی، حجت‌الاسلام محمد عباسی و حجت‌الاسلام هاشم زارع آئین بزرگداشت برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: برگزارکنندگان اصلی یادواره‌های شهدا مردم هستند و بنیاد شهید در این زمینه وظیفه هماهنگی امور را بر عهده دارد.

وی نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس را بسیار مؤثر و ارزنده توصیف کرد و گفت: یادواره ویژه شهدای روحانیت با همکاری مردم در سطح کشور برگزار می‌شود و استان فارس نیز در این زمینه پیشرو است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسنی با بیان اینکه در دولت جدید و ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی در بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان نماینده مقام معظم رهبری و معاون رئیس جمهور در عمل شعار امسال محقق شده است و همدلی و همزبانی این نهاد با جامعه هدف افزایش یافته است خاطرنشان کرد: در این برهه آرامش خوبی بر بنیاد حاکم شده است.

وی با اشاره به اینکه معوقات بنیاد شهید به جامعه هدف مربوط به سال‌های 1385 تا 1390 با وجود اینکه مربوط به دولت یازدهم نبود در این دولت پرداخت شده است تصریح کرد: پرداخت این معوقات که بیش از 33 هزار میلیارد ریال بوده است از مهم‌ترین اقدامات اخیر بنیاد شهید و امور ایثارگران است و پرداخت معوقات مربوط به سال‌های 91 تاکنون نیز در دستور کار قرار دارد.

قائم‌مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه رسیدگی به درمان جانبازان از دیگر موارد مهمی است که توسط بنیاد شهید با جدیت دنبال می‌شود عنوان کرد: بنیاد شهید به این بخش از فعالیت‌های خود نیز هزینه‌های قابل توجهی اختصاص داده است تا جانبازان در مراجعه به بیمارستان با مشکل مواجه نشوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسنی با اشاره به اینکه درمان 550 تا 600 هزار جانباز بر عهده بنیاد شهید است بیان کرد: بیمارستان خاتم‌الانبیاء که از نظر ارائه خدمات و کادر پزشکی در رتبه بسیار خوبی قرار دارد خدمات بسیار مناسبی به جانبازان ارائه می‌دهد و مجلس شورای اسلامی نیز در زمینه درمان جانباران کشور همکاری خوبی دارد.

وی برگزاری آئین تجلیل از جانبازان و خانواده‌های آنها را از جمله وظایف مهم بنیاد شهید و امور ایثارگران دانست و گفت: جانبازان عزیز ما نه‌تنها در جبهه‌های نبرد و دوران دفاع مقدس خوش درخشیدند بلکه در زمان حاضر نیز در حوزه‌های مختلف از جمله ورزشی، علمی، فرهنگی و غیره به موفقیت‌های چشمگیری دست یافتند و برای کشور افتخار می‌آفرینند.

قائم‌مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به کسب مدال‌های جهانی و برتر کشور توسط جانبازان در زمینه‌های مختلف اظهار داشت: این بنیاد با راه‌اندازی اداره تشکل‌ها، به تناسب وضعیت منطقه‌ای و کشوری برای جانبازان، ایثارگران و خانواده‌های معزز ایشان برنامه‌های مختلفی پیش‌بینی کرده و با آنها ارتباط مستمر دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسنی با بیان اینکه اداره کل تربیت بدنی بنیاد شهید و امور ایثارگران در طول سال برنامه‌های مختلفی دارد خاطرنشان کرد: امسال آئین تجلیل از 2 هزار و 500 شهید فوتبالیست کشور در سالن اجلاس در تهران برگزار شد و اعضای تیم ملی فوتبال با سرمربی و مدیران خود در این آئین باشکوه حضور یافتند.

وی با اشاره به اینکه تیم‌های مختلف ورزشی جانبازان کشور با جدیت برنامه‌های خود را دنبال می‌کند افزود: تیم‌های وزنه‌برداری، بسکتبال، والیبال و غیره از جمله این تیم‌ها هستند و جانبازان عزیز ما با توجه به شرایط جسمی خود همواره در صحنه حضور دارند.

قائم‌مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه بیش از 6 هزار نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران در سطح کشور در زمره نخبگان کشور قرار دارند عنوان کرد: همواره مقام معظم رهبری و رئیس جمهور به خانواده‌های شهدا و ایثارگران به ویژه به نفرات برتر و نخبگان این قشر توجه و اهتمام ویژه دارند و همین امر انگیزه این عزیزان را در ترقی و پیشرفت بیشتر می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسنی تصریح کرد: تعداد زیادی از فرزندان شهدا با توجه به رتبه ممتاز علمی در حال تدریس در دانشگاه‌های مطرح کشور مانند دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه امیرکبیر و غیره هستند و در زمره مبدعان، مخترعان و محققان ارزنده و برتر کشور قرار دارند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تعدادی از هم‌میهنان ما که در حادثه تروریستی در مسجد امام جعفرصادق(ع) از بین رفتند و یا مصدوم شدند به آمار شهدا و جانبازان کشور افزوده می‌شوند با اشاره به اینکه چهل روز از این حادثه غم‌بار می‌گذرد این فاجعه را محکوم کرد و گفت: براساس قانون این موضوع در کمیسیون ویژه همین امر در بنیاد شهید و امور ایثارگران مطرح می‌شود و اگر شاخصه‌های لازم را دارا باشد افراد مشمول آمار بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌شوند.

قائم‌مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: در این راستا گزارشی توسط سفارت ایران در کویت تهیه می‌شود و برای بررسی بیشتر و بهتر این موضوع در کمیسیون مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین از حضور خود در آئین تشییع و وداع با شهدای غواص که همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در شیراز برگزار می‌شود خبرداد و گفت: در این آئین پیکر 10 تن از شهدای غواص از فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز تا حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) تشییع می‌شود.

وی با تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: زمانی که عده‌ای معاند در دین اسلام تفرقه ایجاد کردند و قصد ایجاد پراکندگی در دین داشتند حضرت امام صادق(ع) با اقدامات مناسب فرهنگی خط روشن مذهب جعفری را در جامعه بنا نهادند و خط سرخ تشیّع علوی مدیون تدبیر این امام همام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار