عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی زیرساخت‌هایی مانند هتل، حمل‌ونقل، آموزش نیروی انسانی لازم، تربیت مترجمان متناسب و جذب مشوق‌های لازم را برای جذب گردشگر در فارس ضعیف دانست.
کد خبر: ۹۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۱ 01 March 2015

به گزارش فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده اول مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، ضرغام صادقی اظهار داشت: انتظار بسیاری از میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی داشتیم که تحرک جدی در زمینه گردشگری داشته باشد.

وی بابیان اینکه یکی از مزیت‌هایی بسیار بالا در فارس و شهر شیراز صنایع‌دستی، گردشگری و میراث فرهنگی است، ادامه داد: کمتر استانی را می‌توان یافت که اماکن مذهبی، آثار تاریخی، مواهب طبیعی بسیار ارزشمند و توریسم درمانی در آن وجود داشته باشد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه گردشگران بسیاری درزمینهٔ درمان، سالانه به استان فارس سفر می‌کنند، تأکید کرد: فارس یکی از قطب‌های بسیار مهم درمان است و در زمینه‌های گوناگون، جاذبه‌های بسیاری وجود دارد که از کشورهای خلیج‌فارس بیماران برای تأمین سلامت خود به این استان می‌آیند.

سومین حرم اهل‌بیت (ع) جاذبه‌ای بسیار مهم است

صادقی گفت: آثار مذهبی در استان فارس و شهر شیراز به‌عنوان سومین حرم اهل‌بیت (ع) یک جاذبه مهم است که می‌تواند گردشگران بسیاری را درزمینهٔ سیاحتی، زیارتی و تفریحی جذب کند.

وی آثار تاریخی و باستانی موجود در این استان را از بی‌نظیرترین آثار باستانی و تاریخی دانست و افزود: همین امر باعث شده است که گردشگران خارجی در زمانی که به کشور ایران می‌آیند، به‌یقین به شهر شیراز سفر کنند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اگر ظرفیت‌های گردشگری درزمینهٔ تاریخی، مذهبی، مواهب طبیعی و توریست‌درمانی در فارس تقویت شود؛ هیچ استانی جذاب‌تر از فارس نیست، خاطرنشان کرد: متناسب با انتظارات گردشگران داخلی و خارجی زیرساخت‌های لازم فراهم نشده و از طرف دیگر تحرکات لازم در این زمینه دیده نمی‌شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی زیرساخت‌های لازم برای جذب گردشگر در استان فارس را ضعیف دانست و افزود: نمی‌توان گردشگران را ترغیب و تشویق کرد اما زیرساخت‌های لازم وجود نداشته باشد.

صادقی افزود: زمانی که هتلی می‌خواهد در شهری ساخته شود، میراث فرهنگی مانع ساخت آن می‌شود که هتل جزو یکی از زیرساخت‌های گردشگری است و به‌طور طبیعی در این زمینه کار به‌خوبی سرعت نمی‌گیرد و پیش نمی‌رود.

وی در ادامه زیرساخت‌های هتل، حمل‌ونقل، آموزش نیروی انسانی لازم در این زمینه، تربیت مترجمان متناسب با این موضوع و جذب مشوق‌های لازم را در استان فارس ضعیف دانست و افزود: برای جذب گردشگر باید این کمبودها رفع شود.

نماینده مردم شیراز با اشاره به اینکه فارس یکی از استان‌های محسوب می‌شود که از نرخ بیکاری بالایی برخوردار است، یادآور شد: یکی از راه‌های مهم جبران این موضوع و برطرف شدن بیکاری و ایجاد اشتغال توجه جدی به میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است کهاین ظرفیت در استان فارس وجود دارد.

یکی از منابع مهم اشتغال‌زایی صنایع‌دستی است

صادقی یکی از منابع مهم اشتغال‌زایی در کنار صنعت و معدن و کشاورزی و خدمات گردشگری را صنایع‌دستی و میراث فرهنگی دانست و افزود: هر گردشگری که وارد این استان شود میانگین سه تا چهار شغل ایجاد می‌شود.

وی در ادامه با تأکید بر رفع مشکلات زیرساختی در راستای بهره‌گیری از ظرفیت گردشگری این استان، تأکید کرد: اگر نتوانیم کاری انجام دهیم؛ مردم در آینده قضاوت خوبی از ما نخواهند داشت.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از موضوعاتی که در تمام نطق‌هایی که از بدو ورودم به مجلس شورای اسلامی تأکید کرده‌ام؛ تقویت صنایع گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع‌دستی فارس بوده است.

صادقی بیان کرد: اگر گردشگری در فارس رونق گیرد، امنیت و اشتغال به دنبال دارد و با این روند، رونق اقتصادی فراهم می‌شود و بیکاری به حداقل ممکن می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار