مسئول زراعت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: امسال 2هزار و 300 تن انواع بذر گندم با قیمت مصوب دولتی توسط شبکه تعاون روستایی این شهرستان بین کشاورزان توزیع می شود.
کد خبر: ۱۰۰۲۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰ 19 October 2021

تابناک فارس به نقل از شیرازه: مریم پور حسینی مسئول زراعت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با بیان اینکه امسال 2هزار و 300 تن انواع بذر گندم با قیمت مصوب دولتی توسط شبکه تعاون روستایی این شهرستان بین کشاورزان توزیع می شود، گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصل کشت گندم در این شهرستان و بر اساس سهمیه ابلاغی ، 1000تن بذر گواهی شده آبی، 880 تن بذر گواهی شده دیم و 400 تن بذر مادری و پرورشی در حال تامین و توزیع بین کشاورزان است.

وی افزود: عملکرد بالا، مقاومت به بیماری سیاهک آشکار و پنهان، مقاومت به زنگ، مقاومت به تنش های محیطی نظیر خشکی و سرما و مقاومت به ورس را از ویژگیهای ارقام گواهی شده است.

پورحسنی با بیان اینکه خشکسالی و تاخیر در بارنگی، کشت پاییزه دیمزارهای این شهرستان را با تاخیر مواجه می‌کند، از کشاورزان دیم کار خواست تا قبل از آغاز بارندگی، هرچه سریعتر نسبت به تهیه بذر اقدام نمایند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه به کارگیری ارقام گواهی شده و استفاده صحیح از انواع ادوات کشت می تواند گامی موثر در افزایش کمی و کیفی محصول د اشته باشد تصریح کرد: ارقام گندم موجود در این شهرستان سیروان، چمران2، تیرگان، برات، بهاران، طلایی، خلیل، مهرگان (ارقام آبی) و دهدشت، کریم، کودهشت و ساورز ( ارقام دیم) است.

مسئول زراعت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: كشاورزان می‌توانند جهت دریافت حواله بذر گندم به مراکز جهاد کشاورزی محل سکونت خود مراجعه نمایند و كشاورزاني كه از بذور خود مصرفي استفاده مي كنند در خواست می شود نسبت به بوجاري و ضدعفوني بذور با سموم قارچ كش مناسب اقدام کنند.

برچسب ها: توزیع ، بذر گندم ، کازرون
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار