نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی ضمن تشریح علل مقابله با استکبار، گفت: ایستادگی مقابل نظام استکباری هم دارای دلایل عقلانی و هم دارای علل دینی است.
کد خبر: ۱۰۰۶۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱ 04 November 2021

به گزارش تابناک خراسان شمالی، حجت الاسلام رضا نوری صبح پنجشنبه در مراسم ۱۳ آبان که در میدان شهید بجنورد برگزار شد، با اشاره به حوادث رخ داده در ۱۳ آبان سال‌های گذشته اظهار کرد: در تمام اتفاقات مردم و ملت ایران با نظام استکباری به مقابله پرداخته‌اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی به تشریح علل مبارزه با استکبار پرداخت و گفت: مبارزه با نظام استکباری هزار و یک دلیل دارد که نخستین آن پیروی از قرآن است؛ زیرا این کتاب الهی دستور داده با نظام‌های زیاد خواه مقابله شود.

وی افزود: طبق آیات قرآن کریم باید آنقدر با مستکبران بجنگیم تا آنها ترسیده و دست از فتنه بردارند و اگر از این عمل منصرف نشدند باید با آنها مبارزه کنیم.

حجت الاسلام نوری تصریح کرد: از بعد عقلانی نیز می‌توان مقابله با استکبار را توجیه کرد زیرا دشمنان جمهوری اسلامی تاکنون فتنه‌های بسیار متعددی را علیه ملت برنامه‌ریزی کرده‌اند.

امام جمعه بجنورد بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه شروع کننده جنگ نبوده و اهل درگیری نیست اما اهل دفاع از خود هستیم و در مقابل تجاوزها می‌ایستیم.

وی افزود: دشمن از همان ابتدا با فرستادن ژنرال‌های خود به ایران سعی داشت جلوی انقلاب را بگیرد؛ سپس تمام سرمایه‌های بانک‌های ایران در کشورهای مختلف را بلوکه کرد و شاه را که ملت ایران بیرون کرده بودند پناه داد؛ لذا تسخیر لانه جاسوسی اقدامی بسیار به جا و هوشمندانه بود.

حجت الاسلام نوری تجاوز به حریم هوایی ایران در ماجرای طبس، کودتای نوژه، حمایت از سازمان مجاهدین خلق و تحریم‌های متعدد را بخش کوچکی از دشمنی‌های استکبار علیه ملت ایران عنوان کرد و گفت: آیا با این همه نباید مقابل استکبار ایستاد؟

امام جمعه بجنورد ادامه داد: استکبار دانشمندان هسته‌ای و سردار سلیمانی ما را شهید کرده است؛ این افراد کسانی بود بودند که جز آرامش و سلامت مردم ایران خواسته دیگری نداشتند.

وی افزود: آمریکا داعش و تروریست‌ها را در منطقه ایجاد کرد و آن‌ها را پروبال داد؛ حال این سوال مطرح است که باید در مقابل چنین نظامی سکوت کنیم؟

حجت الاسلام نوری در انتها گفت: قبل تر ها آمریکا مدعی بود که کسی جرأت مقابله با آن را ندارد اما امروز در آب‌های آزاد نفت دزدیده شده خود را همراه با نفت کش دشمن پس می‌گیریم و این کشور را نمی‌کند حتی یک تیر به سمت ایران پرتاب کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار