مدیر جهاد کشاورزی لارستان گفت: پیش بینی می‌شود حدود ۱۷ هزار تن محصول وش پنبه از سطح ۵۳۵۰ هکتار از مزارع این شهرستان برداشت شود.
کد خبر: ۱۰۰۶۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲ 04 November 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: محمدجواد مظفری مدیر جهاد کشاورزی لارستان با بیان اینکه برداشت پنبه از ابتدای آبان ماه آغاز شده است و تا اواخراسفند ادامه دارد، گفت: پیش بینی می‌شود حدود ۱۷ هزار تن محصول وش پنبه ازسطح ۵۳۵۰ هکتار از مزارع این شهرستان برداشت شود.

او با اشاره به اینکه شهرستان لارستان پس از داراب مقام دوم را از لحاظ سطح و تولید پنبه در استان فارس را داراست بیان کرد: بر اساس برآورد‌های انجام شده بیش از ۳۳ درصد تولید سالانه پنبه در استان فارس مربوط به شهرستان لارستان است.

مظفری با اشاره به اینکه عمده برداشت پنبه با دست انجام می‌شود، افزود: نبود کارگر بومی و استفاده از کارگر پنبه چین در شهرستان‌های همجوار یکی از معضلات برداشت این محصول و از عوامل طولانی شدن مدت زمان برداشت و پر هزینه شدن آن در لارستان است.

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی لارستان گفت: عمده پنبه تولیدی شهرستان لارستان به کارخانه‌های داخل شهرستان و کارخانه‌های پنبه کاران شهرستان‌های داراب و فسا و همچنین خارج از استان به کارخانه‌های استان قم و اشتهارد استان البرز ارسال می‌شود.

برچسب ها: برداست ، پنبه ، لار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار