یک مسئول:
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان میبد گفت: باید سالانه یکهزار فرصت شغلی جدید در میبد ایجاد شود تا جوابگوی افراد جویای کار باشیم.
کد خبر: ۱۰۰۶۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸ 05 November 2021

«سید احمد اعلائی» سه‌شنبه شب در جمع خبرنگاران تصریح کرد: در شهرستان میبد سالانه ۱۰۵۰ نفر دوره متوسطه دوم را به پایان می‌رسانند که از این تعداد ۴۰۶ نفر وارد دانشگاه و مابقی جویای کار هستند لذا اگر سالانه یکهزار فرصت شغلی در شهرستان میبد ایجاد شود می‌توانیم جوابگوی افرادی باشیم که باید به نیروی کار اضافه شوند که البته بخشی از این نیاز نیز از طریق بازنشستگی شاغلان بازار کار، حل‌شدنی است.

وی خاطرنشان کرد: البته طبق آمارهای ارائه شده از سال ۹۶ تا پایان مردادماه امسال، تعداد جویندگان کار در این شهرستان رو به کاهش بوده است.

اعلائی با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد مردم شهرستان میبد تحت پوشش بیمه قرار دارند، اظهار کرد: بیش از ۲۲ هزار و ۱۲۱ نفر در این شهرستان بیمه شده‌ی اجباری هستند که ۳۸ هزار و ۴۳۸ نفر تحت تکفل آنها می‌باشند.

وی با بیان این که در حال حاضر نزدیک به ۲۰۰ نفر در این شهرستان بیمه بیکاری دریافت می‌کنند، گفت: متاسفانه کرونا لطمه‌ی بزرگی به بازار کار وارد کرد ولی در عین حال تاکنون ۳۰۱ مورد تسهیلات به میزان هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از طریق سامانه کارا به متقاضیان آسیب‌دیده از این بخش در شهرستان پرداخت شده است.

وی یادآور شد: در حوزه تسهیلات مشاغل روستایی نیز در این شهرستان تاکنون ۱۶۳ طرح روستایی در مجموع ۲۲ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند.

این مسئول در بخشی از سخنانش گفت: بخش مهمی از جامعه شهرستان میبد که نیروی کار و کارگر محسوب می‌شوند، تحت حمایت این اداره هستند لذا حمایت از حق و حقوق کارفرما و کارگر جزو وظایف در اولویت این اداره است.

اعلائی با اشاره به وظیفه‌ی رسیدگی به اختلافات جامعه کارگری از سوی این اداره، گفت: این اختلافات در وهله اول توسط هیاتی متشکل از نماینده دولت، نماینده کارگران و نماینده کارفرمایان بررسی و در صورت اعتراض به رای اولیه، مسئله به مراجع بالاتر ارجاع داده می شود تا اختلافات کارگری رسیدگی و مرتفع شود.

وی از رسیدگی به ۲۰۰ مورد شکایت در این حوزه طی سالجاری تاکنون خبر داد و بیان کرد: ۱۴۶ مورد از این موارد منجر به صدور رای و ۲۳ مورد از اختلافات نیز به صورت صلح و سازش برطرف شده است.

اعلائی در پاسخ به سئوالی از آمادگی این اداره برای هرگونه همکاری با صنایع پاک در شهرستان، عنوان کرد: در این بخش نیازمند حضور پیشران‌ها و پشتیبان از صنایع پاک و غیرآلاینده هستیم لذا آمادگی داریم که با این بخش هر گونه همکاری را داشته باشیم.

این مسئول در مورد بیمه یارانه‌ای زیلوبافان و مشکلاتی که متقاضیان شهر جهانی زیلو در این بخش دارند نیز خواستار رفع مشکل به همت متولیان امر در سازمان تامین اجتماعی و وزارت میراث شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار