مدیرکل استاندارد فارس از شناسایی و توقیف تعدادی ترازوی دیجیتال چینی در مراکز عرضه شیراز که با نام‌های تجارتی تقلبی ایرانی و به شکل قاچاق وارد کشور شده بود، خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۷۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵ 07 November 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا: مرتضی رهنما یکشنبه ۱۶ آبان در جمع خبرنگاران به تشریح جزییات این خبر پرداخت و گفت: وسیله‌های سنجش (ترازو) مشمول استاندارد اجباری بوده و عرضه و توزیع این کالا بدون پلمپ مهمور به نشان استاندارد خلاف قانون است.

او افزود: براساس ضوابط اجرایی و مقررات اوزان و مقیاس‌ها و وسایل سنجش (موضوع بند ۷ ماده ۲۰ قانون ) همه وسایل سنجش باید دارای علامت استاندارد بوده و انگ اوزان و مقیاس‌ها را داشته باشند.

مدیرکل استاندارد فارس خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش‌های دریافتی و بازرسی کارشناسان اداره کل استاندارد فارس از مراکز عرضه استان، تعدادی ترازوی دیجیتال چینی با نام‌های تجارتی تقلبی ایرانی که بصورت قاچاق وارد کشور شده است در مراکز عرضه شهر شیراز شناسایی و توسطی کارشناسان توقیف شدند.

رهنما ادامه داد: ترازوهای کشف شده با نام‌های تقلبی تجاری معروف ایرانی از جمله قیاس، کمری، اطلس، میزان و محک بدون علامت استاندارد و هرگونه مشخصه دیگر در اوزان ۴۰ تا ۵۰۰ کیلوگرمی بسته بندی شده‌اند.

او گفت: کارشناسان این اداره کل ضمن اطلاع رسانی به اتحادیه‌های مربوطه، بازرسی میدانی را نیز انجام داده و با مشاهده۲۱ مورد اقلام تقلبی در مراکز عرضه آنها را توقیف و به بخش حقوقی برای اعمال قانون ارجاع داده‌اند.

مدیرکل استاندارد فارس خاطرنشان کرد: بسته بندی‌های کشف شده فاقد هرگونه آدرس سازنده و علامت استاندارد و صرفا بعنوان یک برند بصورت فارسی روی بسته‌های محافظ ترازوها برای فریب خریدار حک شده است.

رهنما تاکید کرد: خریداران به آسانی می‌توانند تقلبی بودن این کالاها را تشخیص دهند، چرا که کالاهای یاد شده فاقد علامت استاندارد و آدرس سازنده است.

برچسب ها: تزارو ، توقیف ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار