فتح‌الله حقیقی با اشاره به ضرورت استفاده از همه ظرفیت‌ها در تعظیم و تکریم ایام فاطمیه اضافه کرد: باید مراقب بود در آیین‌های عزاداری نکات خرافی راه پیدا نکند.
کد خبر: ۱۰۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۸ 07 March 2015
تابناک بوشهر: در آستانه فرا رسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های دینی استان بوشهر برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در این نشست اظهار داشت: نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌‌های دینی استان با محوریت سیاست‌گذاری برای برگزاری برنامه‌های ایام شهادت حضرت فاطمه (س) تشکیل شده است.

حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی گفت: اتخاذ تدابیر لازم به‌منظور جلوگیری از آسیب‌های آیین‌های عزاداری به‌ویژه تشییع نمادین پیکر مطهر حضرت فاطمه زهرا (س) از برنامه‌های ستاد ساماندهی استان به شمار می‌رود.

وی بر لزوم بستر‌سازی مناسب به‌منظور بهره‌گیری از ایام فاطمیه بر برنامه‌ریزی مناسب جهت تقویت کیفی محتوای برنامه‌ها و سیاهپوشی معابر و میادین نقاط مختلف استان تاکید کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار نیز گفت: برکت مناسبت‌های مذهبی و به‌ویژه ایام فاطمیه باعث می‌شود که مردم به بهترین نحو ممکن آیین‌های عزاداری را برپا کنند و برنامه‌ریزی برای این ایام توفیقی است که نصیب مسوولان شده است.

فتح‌الله حقیقی با اشاره به ضرورت استفاده از همه ظرفیت‌ها در تعظیم و تکریم ایام فاطمیه اضافه کرد: باید مراقب بود در آیین‌های عزاداری نکات خرافی راه پیدا نکند.

وی ایجاد روحیه وحدت و همدلی در بین مسلمانان را به‌عنوان پیام ایام فاطمیه ذکر کرد و افزود: نزدیک‌کردن مذاهب اسلامی به هم، از کارهایی است که باید در ایام فاطمیه صورت گیرد و از انجام کارهایی که باعث بروز تفرقه می‌شود، خودداری کرد.

حسین کارگر، رئیس ستاد بزرگداشت ایام فاطمیه استان بوشهر هم خواستار سیاه پوشی میدان‌ها و معابر و تمام نقاط شهری و روستایی استان در ایام فاطمیه شد و از توزیع اقلام فرهنگی نظیر پرچم و پوستر ویژه در این ایام خبر داد.

همچنین در این نشست، رئیس شورای هیات‌های مذهبی استان بوشهر با بیان این‌که در استان بوشهر بیش از 1200 هیات مذهبی فعالیت می‌کنند.
منبع: تابناک
برچسب ها: ایام فاطمیه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار