استفاده رایگان افراد دارای معلولیت از سامانه‌های حمل و نقل عمومی درون شهری و مراکز، تاسیسات و خدمات ورزشی در شورای شهر شیراز تصویب شد.
کد خبر: ۱۰۱۰۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰ 18 November 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شیراز از تصویب آیین نامه توانمندسازی و حمایت از افراد دارای معلولیت شهر شیراز خبر داد و دسترسی‌پذیری را گام نخست ایجاد عدالت اجتماعی برای معلولان عنوان کرد.
مسعود زارعی با بیان اینکه شهرداری مکلف به اجرای آیین نامه حمایت از حقوق معلولان شده است، افزود: برخورداری شهروندان از امکانات و تسهیلات عمومی از حقوق فطری و قانونی توأم با حفظ کرامت ذاتی آن‌ها است و تلاش برای رفع هرگونه تبعیض در برخورداری وظیفه تمام دستگاه‌های دولتی است.
وی عنوان کرد: برای استفاده رایگان افراد دارای معلولیت از سامانه‌های حمل و نقل عمومی درون شهری و مراکز، تاسیسات و خدمات ورزشی تصویب شد.
این عضو شورای شهر شیراز با تاکید بر کاهش محدودیت‌های موجود در سطح شهر و فضا‌های عمومی که منجر به اخلال در شکوفایی استعداد‌های افراد دارای معلولیت به‌عنوان بخشی از جامعه شده است، عنوان کرد: شهرداری مکلف به اجرای دقیق آیین نامه در خصوص دسترس پذیری، مناسب سازی و همسطح سازی، تردد و تحرک معلولان در طرح‌های عمرانی و شهرسازی و خدماتی و اماکن عمومی از قبیل ساختمان‌های اداری، درمانی و آموزشی است.
زارعی همچنین عنوان کرد: باید حداقل ۳ درصد از مجوز‌های استخدامی (رسمی، پیمانی، کارگری) به افراد دارای معلولیت اختصاص داده شود و اشخاص حقیقی و حقوقی که ۵ درصد از نیرو‌های تحت پوشش بیمه آن‌ها افراد دارای معلولیت باشند در همه مناقصات شهرداری شیراز در شرایط مساوی با دیگر شرکت کنندگان براساس جدول ارزیابی از اولویت برخوردار می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار