انصاری افزود: پیش بینی میشود ۴۲ هزار تن محصول در خرداد ماه آینده از این مزارع برداشت شود.
کد خبر: ۱۰۱۱۲۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹ 23 November 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: ناصر انصاری مدیر جهاد کشاورزی فسا تصریح کرد: میزان کل بذر مورد نیاز شهرستان بالغ بر ۲۵۰۰ تن است که در سال زراعی قریب به ۶۰ درصد آن از بذور خود مصرفی ذخیره شده ، پارسال توسط کشاورزان تامین و بخش دیگر آن از بذور گواهی شده توسط شرکت‌های تولید بذر استان تامین می‌شود.

او ابراز کرد: مهم‌ترین ارقام کشت شده در شهرستان سیروان، مهرگان، برات، سارنگ، ترابی، چمران ۲، شبرنگ و هانا است.

انصاری افزود: پیش بینی میشود ۴۲ هزار تن محصول در خرداد ماه آینده از این مزارع برداشت شود.

او ضمن اشاره به اینکه ۸۰ درصد خاکورزی در این شهرستان حفاظتی می‌باشد، تصریح کرد: بالغ بر ۸۰دستگاه کارنده و ۱۲دستگاه کمبینات ۹۰درصد کار کشت را انجام می‌دهند.

این مقام مسئول از محاسن کشت با کارنده‌ها عمق مناسب بذر، یکنواختی در سبز شدن بذر و خوشه دهی، کاهش بذر مصرفی برشمرد که در کشت سنتی و دست پاش ۳۵۰تا ۴۰۰کیلو گرم بذر مصرف می‌گردد که در کشت با کارنده‌ها بسته به منطقه، بافت خاک، نوع خاک از ۲۵۰تا ۲۸۰کیلو گرم متغیر هست.

او ابراز کرد: توزیع کود در این شهرستان از ابتدای سال زراعی جاری بر اساس صدور حواله الکترونیکی صورت می‌پذیرد که در این ارتباط چندین کلاس اموزشی برای مسئولین مراکز، مسئولین پهنه و مدیران عامل تعاونی‌های تولید و روستایی و کارگزاران خصوصی برگزار شده است.

انصاری ضمن اشاره به اینکه در سنوات گذشته طرح مشارکتی مقایسه ارقام و لاین‌های مختلف گندم (PVS) در بخش ششده و قره بلاغ انجام شده است اضافه کرد: امسال نیز در این بخش طرح مشارکتی مقایسه تراکم کشت (PDT) انجام خواهد شد.

برچسب ها: کشت ، گندم ، فسا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار