دبیر اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی در لارستان گفت: در دیدار با کمیته اصلی اجلاسیه پیرغلامان حسینی دو خواسته ثبت سینه‌زنی لاری در فهرست میراث معنوی ایران و پخش زنده این مراسم از شبکه سراسری مطرح و هر دو مورد تائید قرار گرفت.
کد خبر: ۱۰۱۲۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵ 27 September 2015
تابناک فارس به نقل از تسنیم:جلسه ستاد اجرایی سیزدهمین اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی در محل فرمانداری ویژه لارستان تشکیل شد.

در این جلسه دبیر ستاد اجرایی سیزدهمین اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی در لارستان اظهار داشت: با توجه به شعار امسال که وحدت امت اسلامی است و با تأکید فرمانده سپاه فجر استان فارس و همچنین بافت مذهبی تشیع و تسنن در منطقه لارستان، برای نخستین بار این اجلاسیه در شهرستانی غیر از مرکز استان برگزار می‌شود.

وی گفت: برای برگزاری آبرومند این مراسم بزرگ، نیاز به همت و همکاری همه مردم و مسئولان است که مانند ماه محرم فعالیت داشته باشند.

پیروز افزود: در دیدار با کمیته اصلی اجلاسیه پیرغلامان حسینی دو خواسته ثبت سینه‌زنی لاری در فهرست میراث معنوی ایران و همچنین پخش زنده این مراسم از شبکه سراسری مطرح شد که خوشبختانه هر دو مورد تأیید قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تعداد 110 میهمان ویژه داخلی و خارجی از 17‌کشور دنیا به لارستان سفر می‌کنند، گفت: در 12 مهرماه یادمان شهدای محرم، مراسم شب شعر عاشورا و همچنین ندای لبیک یا حسین از مساجد و حسینیه‌های لارستان برگزار می‌شود.

دبیر اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی در لارستان با اشاره به اینکه مراسم اصلی افتتاحیه در روز دوشنبه سیزده مهرماه است خاطرنشان کرد: ساعت 8‌صبح استقبال رسمی در محل فرودگاه بین‌المللی حضرت آیت‌الله آیت‌اللهی (ه) انجام شده و میهمانان پس از ورود به امامزاده میرعلی ابن الحسین (ع) رفته و به غبارروبی و عطرافشانی مرقد مطهر امامزاده میرعلی ابن الحسین (ع) می‌پردازند.

وی از برگزاری کارگاه تخصصی آسیب‌شناسی و خرافه‌زدایی در بعد از ظهر روز سیزدهم مهرماه خبر داد و تصریح کرد: مراسم افتتاحیه سیزدهمین اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی پس از نماز مغرب و عشاء در محل حسینیه اعظم لار با حضور مسئولان کشوری و استانی با برنامه‌های ویژه‌ای برگزار می‌شود.

پیروز گفت: در اثنای این مراسم سینه زنی سنتی لار با همکاری گسترده هیئات مذهبی به صورت نمادین جهت شناسایی و ثبت در میراث معنوی کشور اجرا می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار