رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفرش گفت: از میان ۴۷ نفر از کادر پرستاری شهرستان تفرش، تاکنون ۲۱ مورد مبتلا به ویروس کرونا داشته ایم.
کد خبر: ۱۰۱۴۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷ 06 December 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر اردلان زیلابی ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت معصومه(س) و روز پرستار و آرزوی تندرستی و سلامتی برای کلیه پرستاران سپید پوش استان، افزود: در دوران اپیدمی کرونا هیچ صنفی به اندازه مدافعین سلامت در معرض ابتلا به کرونا نبود که روز به روز با افزایش تعداد مبتلایان بار سنگین تری بر دوش آنها گذاشته میشد و بنابر آخرین اطلاعات دریافتی دستکم ۲۱ پرستار به ویروس کرونا مبتلا شدند.
وی یادآورشد: در حال حاضر علیرغم شرایط تقریبا آرام حاکم بر شهرستان، بیماریابی با قوت قبل همچنان ادامه دارد و روزانه به صورت میانگین ۵۰ تست تشخیص کرونا انجام میشود و از تعداد آن کاسته نشده است که خوشبختانه شاهد کاهش موارد تست مثبت در شهرستان تفرش هستیم.
وی ادامه داد: در شب گذشته از ۱۳ تست پی سی آر، ۲۸ تست رپید که در مراکز بهداشتی و ۱۵ تست رپید که در بیمارستان انجام شد، مجموعاً تنها ۳ مورد مثبت کرونا گزارش شده است و در حال حاضر تنها ۲ فرد مشکوک به کرونا در بیمارستان شهرستان تفرش بستری می باشد.
وی تاکید کرد: در دوران اپیدمی منحوس، پرستاران تفرشی با حداکثر توان خود ایستادگی کردند و محدودیت در نیروهای انسانی مانع از فعالیت آنها نشد بنابراین به رسم قدردانی از زحمات این سپیدپوشان توقع داریم که همگان با دریافت واکسن و رعایت حداکثری موازین بهداشتی یاریگر آنها باشند تا بتوان مانع از رخداد پیک ششم و یا کنترل بهتر ومطلوب آن شد.
دکتر زیلابی ادامه داد: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی، شهرستان تفرش صدر نشین جدول واکسیناسیون می باشد که در این راستا ۹۷ درصد از جمعیت گروه هدف شهرستان دُز اول، ۷۷ درصد دُز دوم و ۲۳ درصد هر سه دُز واکسن خود را دریافت کرده اند و هدف نهایی، واکسیناسیون ۸۵ درصدی گروه های هدف با دو دُز واکسن می باشد که اقدامات لازم جهت ترغیب افراد صورت گرفته است.
گفتنی است که بیش از ۹۵ درصد از دانش آموزان ۱۸_۱۲ ساله شهرستان تفرش دُز اول را دریافت کرده اند و ۸۲ درصد از آنها با دریافت هر دو دُز علیه ویروس منحوس واکسینه شده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار