مدیر حوزه‌های علمیه کشور:
مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: طلاب و روحانیون انقلابی و پرتلاش در کنار نقدهای سازنده خود برای بهبود اوضاع به مردم و کشور خدمت کنند.
کد خبر: ۱۰۱۵۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳ 11 December 2021

به گزارش ایرنا، آیت‌الله علیرضا اعرافی روز جمعه در همایش طلاب و روحانیون یزد در مدرسه علمیه کاظمیه افزود: حوزه‌های علمیه به صورت جدی با تمامی دلسوزان مومن و انقلابی با کار جهادی و همراه با مجاهدت در تحصیل علم رسالت خود را به مردم و کشور انجام دهد.

وی به نقش و جایگاه مهم و تعیین کننده حوزه‌های علمیه کشور در جامعه در طول تاریخ اسلام اشاره کرد و ادامه داد: نقش‌آفرینی حوزه‌های علمیه در بخش‌های مختلف امروز با همت جوانان طلبه بسیار اهمیت دارد و باید همچنان بر حسب نیاز با قوت ادامه یابد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور به سابقه ایجاد حوزه علمیه در قم پرداخت و یادآور شد: حوزه علمیه ۱۰۰ سال پیش در نقطه‌ای کار خود را آغاز کرد که به سختی توان اداره یک مدرسه را داشت اما امروز دامنه حوزه در بیش از ۱۰۰ کشور جهان گسترده شده و سرمنشا خدمات بزرگ است.

اعرافی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه در ادوار مختلف شرایط سختی را پشت سر گذاشته است گفت: این سامانه فکری و منظومه معرفتی با وجود همه این شرایط همچنان در عرصه علمی و دینی فعال است و باید ماموریت معنوی و انقلابی خود را در جامعه انجام دهد .

وی در سفر به یزد با برخی اساتید حوزه‌های علمیه و مسئولان استان در خصوص مسایل مختلف فرهنگی و اجتماعی گفت و گو کرد.

هم‌اکنون در ۲۲ حوزه علمیه خواهران یزد سه هزار و ۲۰۰ طلبه در حال تحصیل هستند و تعداد برادران طلبه هم در ۱۴ حوزه علمیه استان هزار و ۵۰۰ نفر اعلام شد.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار