کد خبر: ۱۰۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۵ 03 March 2015

به گزارش تابناک ارومیه،میروفا مشکوة رئیس جهاد کشاورزی ارومیه طی سخنانی از کشاورزی ارومیه گفت:شهرستان ارومیه 520 هزار هکتار مساحت دارد، دارای5 بخش، 20 دهستان و 607 آبادی است.کل اراضی آبی ارومیه بیش از 51 هزار هکتار است که 27 هزار هکتار آن شامل آیش می‌شود.

سطح زیر کشت اراضی زراعی به صورت آبی و دیم بیش از 98 هزار هکتار است، سطح زیر کشت باغی ارومیه 46 هزار هکتار به صورت دیم و 38 هزار هکتار به صورت آبی است و 400 هکتار از اراضی باغی ارومیه نیز به صورت دیم و 51 هزار هکتار نیز به صورت آبی است.

وی با بیان اینکه میزان تولیدات زراعی این شهرستان نیز بیش از 572 هزار تن است.در خصوص تولید گندم گفت : پیش‌بینی ما 70 هزار تن بود اما تولید گندم 57 هزار تن شد.

وی در خصوص مشکلات کشاورزی این شهر گفت : خرده دهقانی از اساسی‌ترین مشکلات کشاورزی ماست در اینجا مقصر کشاورز نیست و مربوط به ارث و میراث است که سبب می‌شود روز‌ به روز زمین‌های زراعی کوچکتر شود، این امر مشکلاتی به بار می‌آورد چرا که در عین ایجاد هزینه بسیار برای دولت و فرد کشاورز از نظر اقتصادی نیز به صرفه نیست.

مشکوه در خصوص تدابیر لازم برای طرح نکاشت محصولات پرمصرف آب گفت :جهاد کشاورزی به عنوان یک واحد اجرایی است و انجام بررسی‌های لازم در این باره به مرکز تحقیقات همین اداره مربوط می‌شود و نیاز است محصولات کم‌آب‌بر مثل پنبه و زعفران در این مرکز مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته و پس از دست‌یابی به نتایج مطلوب به جهاد کشاورزی برای کشت و تولید ابلاغ شود.

رئیس جهادکشاورزی ارومیه در خصوص آبیاری نوین گفت :ما از همه کسانی که قصد اجرای آبیاری تحت فشار را دارند حمایت می‌کنیم برای هر هکتار زمین زراعی بیش از 6 میلیون تومان کمک بلاعوض داده می‌شود خوشبختانه دولت به سبب احیای دریاچه ارومیه اعتبارات خوبی در این زمینه در اختیار گذاشته و بقیه اعتبارات لازم را نیز می‌توان با استفاده از تسهیلات کم‌بهره تهیه کرد.

ما از کسانی که دارای حق‌آبه مطمئن هستند درخواست می‌کنیم برای اجرای آبیاری تحت فشار به جهادکشاورزی مراجعه کنند و یقین بدانند که در اجرای این طرح با هیچ مشکلی مواجه نخواهند شد.

میروفا مشکوة رئیس جهاد کشاورزی ارومیه فوق لیسانس کشاورزی در رشته زراعت است که از سال 70 در جهاد کشاورزی فعالیت داشته و با بیش از 20 سال سابقه کار در این حوزه دو سال است که به عنوان رئیس این اداره در ارومیه منصوب شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار