مدیرکل ‌میراث‌فرهنگی ایلام:
مدیرکل ‌میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام از ثبت ۸۰۰ اثر تاریخی استان ایلام در فهرست آثار ملی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۵۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵ 14 December 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ عبدالمالک شنبه زاده عنوان کرد: استان ایلام با دارا بودن بیش از ۸۰۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور یکی از استان‌های غنی از لحاظ آثار و ابنیه تاریخی است که حفاظت و صیانت از این آثار از وظایف این اداره‌کل است و بخش مهمی از این وظیفه را یگان حفاظت میراث‌فرهنگی بر عهده دارد.

وی افزود: حفظ بناها و اشیای تاریخی و انتقال آن به نسل‌های آینده در گروی داشتن نیروی یگان قوی و کارآمد و همکاری و تعامل بین دستگاه‌های مرتبط است.

شنبه زاده اظهار داشت: از زمان تشکیل یگان حفاظت میراث‌فرهنگی تاکنون شاهد موفقیت‌های چشمگیر این یگان در حوزه مبارزه با حفاران غیرمجاز و قاچاقچیان اشیای عتیقه بوده‌ایم که این امر نشان از حضور موثر و مفید نیروهای تلاشگر یگان حفاظت دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با همکاری شهروندان و دستگاه‌های اجرایی استان، به تمامی اهداف خود در راستای حفظ و نگهداری از آثار تاریخی و فرهنگی جامه عمل بپوشانیم و تمامی اقدامات خود را در این مسیر پایه‌ریزی کنیم، چرا که این موضوع یک رسالت بسیار خطیر و حساس است و متعلق به یک نسل و جامعه خاصی نیست بلکه متعلق به همه نسل‌های آینده کشورمان است./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار