معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی فارس اعلام کرد: اقامتگاه‌های سنتی از ظرفیت‌های گردشگری این استان هستند و با توجه به ضرورت گسترش چنین امکاناتی،تقویت این توانمندی‌ها اهمیت دارد.
کد خبر: ۱۰۱۶۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱ 16 December 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: سید موید محسن نژاد در مراسم دومین دوره انتخابات هیات مدیره اقامتگاه های سنتی استان فارس افزود: انجمن اقامتگاه های سنتی استان فارس تیر ماه ۱۳۹۸ با ۱۲ واحد سنتی در شیراز به عنوان اولین انجمن سنتی در کشور تشکیل شد و بعد از گذشت این مدت تعداد اقامتگاه سنتی استان به ۲۳ اقامتگاه سنتی رسیده و به سرعت در حال افزایش است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی فارس ادامه داد: همچنین پروانه اولین بوتیک هتل سنتی کشور در شیراز برای بوتیک هتل اسکرو صادر و اولین اقامتگاه سنتی خارج از شهر در یک روستای فارس افتتاح شد.

اقامتگاه های سنتی به مراکز اقامتی گفته می شود که با مرمت خانه های تاریخی تبدیل به هتل های سنتی یا بوتیک هتل می شوند.

این مکان های گردشگری در شیراز عمدتا در بافت تاریخی محلات قدیم سنگ سیاه، سر باغ، اسحاق بیگ، بالاکفت، و درب شازده قرار گرفته اند.

دومین دوره انتخابات هیات مدیره اقامتگاه های سنتی استان فارس با حضور ۱۹ نفر برگزار شد و شش عضو اصلی و علی البدل این هیات مدیره مشخص شدند.

در این انتخابات، مجتبی رحمانیان با کسب اکثریت آرا با ۱۷ رای به عنوان رییس هیات مدیره، حسین زندی با ۱۵ رای به عنوان نایب رییس، فاطمه جعفری با ۱۳ رای به عنوان خزانه دار و فرانک عسکری با ۵ رای به عنوان عضو علی البدل، راحیل پورابوالقاسمی به عنوان بازرس اصلی و پرویز رستم نژاد بعنوان بازرس علی البدل انتخاب شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار