امام جمعه لار مرکز لارستان فارس گفت:برخی موضوع های اختلاف و شبهه های دینی از سوی علمای اهل سنت در مورد مبانی اسلام و صحابه رسول گرامی و شیعه نباید در محافل عمومی و یا از تربیون نماز جمعه بیان شود، چون بسیاری از مردم اشراف به مسایل و رویدادهای تاریخی و دینی ندارند.
کد خبر: ۱۰۱۶۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰ 18 December 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: حجت الاسلام سید مختار موسوی خرم در خطبه های این هفته شهر لار اظهار داشت: مساله وحدت باید معیار و اصل اساسی در فرآیند مواجهه امت اسلام هنگام بروز اختلافات فقهی ، نظری و یا کلامی قرار گیرد و اجازه ندهیم که این گونه تفرق ها و تضارب افکار و اندیشه ها به ایجاد نزاع و درگیری های بیهوده منجر شود.

وی تصریح کرد: برخی موضوع های اختلاف و شبهه های دینی از سوی علمای اهل سنت در مورد مبانی اسلام و صحابه رسول گرامی و شیعه نباید در محافل عمومی و یا از تربیون نماز جمعه بیان شود، چون بسیاری از مردم اشراف به مسایل و رویدادهای تاریخی و دینی ندارند.

امام جمعه لار ابراز داشت: نباید اجازه داد که اینگونه اختلاف های فقهی و نظری به مساله وحدت مسلمانان و امت اسلام منجر شود و اگر اختلافات و یا شبهه دینی هم هست می توان در محافل علمی و حوزه های علمیه و یا دیگر مراکز پژوهشی این مسایل را به مباحثه گذاشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار