مدیر جهاد کشاورزی کوار از رونق تولید مویز به میزان ۴ هزار تن در شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۷۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲ 19 December 2021

تابناک فارس هب نقل از باشگاه خبرنگاران: عبدالرسول جوکار مدیر جهاد کشاورزی کوار گفت: تولید و عرضه مویز شهرستان کوار امسال روند رو به رشدی داشته و نقش موثری در تنظیم بازار انگورو افزایش درآمد باغداران داشته است.

او افزود: شهرستان کوار قطب مهم تولید انگور استان بوده و با سطح زیرکشت ۶۵۰۰ هکتار رتبه اول عملکرد و رتبه دوم سطح زیر کشت استان را ازآن خود کرده است.

جوکار بیان کرد: عمده رقم انگور شهرستان ریش بابا است که امسال بیش از ۱۵ هزارتن از آن به مویز تبدیل شد و علاوه بر بازار داخلی، سهمی در بازار برخی کشور‌های خارجی از جمله کشور‌های حوزه خلیج فارس و پاکستان داشته و باعث ارزآوری وکمک به درآمد باغداران شد.

مدیر جهاد کشاورزی کوار اضافه کرد: مویز انگور شک شده است که سرشار از آهن، پتاسیم و کلسیم بوده وخواص آنتی اکسیدانی داشته، از تخریب سلولها جلوگیری میکند و باعث تقویت بدن شده و منابعی از فیبر، آنتی اکسیدان و انرژی است. تولید مویز در این شهرستان به دو روش آفتابی و تیزابی تهیه می‌شود. قیمت مویز بسته به نوع آن در بازار متغیر است و یکدستی دانه بندی رنگ آن و نوع بسته بندی در قیمت آن موثر است.

او ادامه داد: باتوجه به طرح تجاری سازی انگور و رونق بازار مویز شهرستان چشم انداز آینده تاکستان‌های کوار مثبت است و امیدواریم با حمایت از تشکل‌های بخش خصوصی شاهد برندسازی انگور و کشمش شهرستان در آینده نزدیک باشیم.

برچسب ها: تولید ، مویز ، کوار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار