عضو کمیسیون عمران با بیان اینکه وجود صنایع الکترونیک، کشاورزی و دیگر کارخانه ها در فارس بیانگر ظرفیت بالای استان است تصریح کرد: متاسفانه استان فارس در موصوع صنایع تبدیلی بسیار عقب است و نداشتن صنایع تبدیلی باعث شده تا محصولات باغی، کشاورزی تولید استان با قیمتی یک سوم ارزان تر به استان های همجوار فروخته شود.
کد خبر: ۱۰۱۷۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳ 20 December 2021

تابناک فارس به نقل از ایلنا: علیرضا پاک فطرت با اشاره به اینکه در شرایط فعلی نیاز است تا اعتبارات به بخش کار و اشتغالزایی اختصاص داده شود، افزود: در حال حاضر بانک ها باید توجه بیشتری به موضوع اشتغال داشته باشند.

ضرورت توجه مسئولان به صنایع کوچک، متوسط و مشاغل خانگی

عضو کمیسیون عمران بر لزوم توجه بیشتر مسئولان به صنایع کوچک و متوسط برای اشتغالزایی تاکید کرد و گفت: در شرایط فعلی منابع کافی مالی و آبی برای راه اندازی صنایع بزرگ در استان وجود ندارد که نیاز است تا مسئولان منابع را به سمت صنایع کوچک، خانگی و ...... هدایت کنند.

نماینده شیراز و زرقان با اشاره به اینکه قطعا بازدهی صنایع کوچک، متوسط و خانگی در موضوع اشتغالزایی می تواند مشکلات را حل کند، ادامه داد: همه جانبه گرا بودن صنایع کوچک، متوسط، خانگی و .... در تمام نقاط استان مانند روستاها و شهرهای کوچک به مراتب می تواند نقش مهمی را در بخش اقتصاد ایفا کند.

رئیس مجمع نمایندگان فارس با اشاره به اینکه هرچند که راه اندازی صنایع بزرگ هم از لزومات است اما ایجاد یک صنایع بزرگ در نقطه ای از استان باعث می شود تا جمعیت به سمت این کارخانه بیایند و مستقر شوند، بیان کرد: ذکر این نکته ضروری است که استان فارس پتانسیل راه اندازی تمام مشاغل را دارد و این در حالی است که فارس یک کشور است.

فروش محصولات باغی و کشاورزی استان با قیمت ارزان‌تر به استان‌های دیگر

عضو کمیسیون عمران با بیان اینکه وجود صنایع الکترونیک، کشاورزی و دیگر کارخانه ها در فارس بیانگر ظرفیت بالای استان است تصریح کرد: متاسفانه استان فارس در موضوع صنایع تبدیلی بسیار عقب است و نداشتن صنایع تبدیلی باعث شده تا محصولات باغی، کشاورزی تولید استان با قیمتی یک سوم ارزان تر به استان های همجوار فروخته شود.

نماینده شیراز و زرقان با اشاره به اینکه صنایع تبدیلی می تواند 2 الی سه برابر اشتغال استان را به خود اختصاص دهد، افزود: قطعا توجه بیشتر بر این مضوعات می تواند تاثیر زیادی در توسعه اقتصاد و اشتغال فارس داشته باشد.

لزوم هدایت منابع بانک ها به صنایع تبدیلی

رئیس مجمع نمایندگان فارس در ادامه بر لزوم هدایت منابع بانکی به سمت صنایع تبدیلی تاکید کرد و افزود: در این شرایط نیاز است تا مجموعه استانداری فارس با همکاری سازمان برنامه و بودجه برنامه ریزی مناسبی در بخش تسهیلات بانکی برای صنایع تبدیلی داشته باشند.

عضو کمیسیون عمران در ادامه خاطر نشان کرد: اگر خواستار عدم مهاجرت و هجوم مردم از روستاها به شهرهای کوچک و شیراز هستیم باید منابع و تسهیلات بانکی در روستاها به درستی تقسیم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار