رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: امسال ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در قالب مشاغل خانگی به قالیبافان استان پرداخت شده است.
کد خبر: ۱۰۱۸۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۴ 28 December 2021

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی،حسین حاجی بگلو در نشست کمیته فرش استان اظهار داشت: این میزان تسهیلات به حدود ۲۵۰ نفر از متاقضیان پرداخت شده است.

 

وی افزود: در استان ۱۲۰ کارگاه غیرمتمرکز قالی بافی وجود دارد و ۲۶ هزار نفر بافنده فعال در این صنعت مشغول به بافت هستند.

 

معاون امور بازرگانی وتوسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی هم در این نشست گفت: اعتبارات اشتغال در حوزه فرش استان در سال قبل ۲ میلیارد تومان بود که این رقم امسال به ۱۳ میلیارد تومان رسیده است. 

 

مهرداد داودزاده ساختار اصلاح ساختار سازمانی در حوزه فرش شد و اظهار داشت: ساختار سازمانی برای فرش در این سازمان در حد کارشناس مسوول است که نمی تواند کار مهم و اثرگذار انجام دهد.

 

وی با بیان اینکه فرش دستباف غریب افتاده است افزود: سرمایه گذاران در حوزه فرش از قدیم، بافندگان را به استثمار بده اند، این استثمار در حدی است که سرمایه گذاران حتی خود را کوچک نگاه داشته و توسعه ای نیافته است.

 

وی خواستار توجه ویژه به توسعه فرش خراسان شمالی شد و گفت: قالیبافان استان حق دارند که سهم خوبی از اعتبارات ملی داشته باشند، امیدواریم این استان قطب فرش دستباف است و ۱۵۰ هزار نفر مرز نشین آن سرآمدتولید فرش دستباف هستند سهم خوبی از اعتبارات ملی داشته باشند.

 

داودزاده در بخش دیگر سخنان خود از اجرایی نشدن تفاهم نامه منعقد شده میان خراسان شمالی و رییس وقت مرکز ملی فرش گفت: در سفر رییس وقت مرکز ملی فرش به استان تفاهم نامه خوبی منعقد شد اما ضمانت اجرایی از طرف مرکز ملی فرش نداشت.

 

معاون امور بازرگانی وتوسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی افزود: ما تلاش داریم آن تفاهم نامه اکنون احیا شود و یا تفاهم جدید منعقد شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار