به مناسبت ۹ دی ماه ویژه برنامه‌هایی در حرم مطهر شاهچراغ(ع) تدارک دیده شده که همزمان با نماز مغرب و عشا در شبستان امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۱۹۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰ 29 December 2021

تابناک فارس به نقل از تسنیم: حماسه 9 دی از حماسه‌های ماندگار تاریخ مردم بصیر ایران اسلامی و نماد عزت، استقلال و بصیرت مردمی است که با حضور خود بیعت مجددی با آرمان‌های والای حضرت امام خمینی(ره) و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی داشتند و با حرکت انقلابی و حضور مجاهدانه خود کمر فتنه و فتنه‌گران را شکستند.

روز نهم دی روز نه گفتن ملت ایران به سران فتنه و آری گفتن به نظام اسلامی است، روزی است که مردم ایران در سراسر کشور تیر خلاص را به سران فتنه شلیک کرده و پشت پیکر نامبارک فتنه را به خاک مالیدند و مشروعیت نظام اسلامی ایران را بار دیگر به جهانیان اعلام کردند.

در همین راستا ویژه برنامه‌هایی در حرم مطهر شاهچراغ(ع) تدارک دیده شده که همزمان با نماز مغرب و عشا در شبستان امام خمینی(ره) برگزار می‌شود. در این ویژه برنامه سیدرضا صدرالحسینی کارشناس ارشد مسائل منطقه و کارشناس سیاسی رسانه ملی سخنرانی می‌کند.

همچنین در همین برنامه دعای کمیل با قرائت عباس انجوی در شبستان حرم خوانده می‌شود و مردم بار دیگر در شامگاه 9 دی ماه با ولایت و رهبری تجدید پیمان می‌کنند.

9 دی بازتولید گفتمان انقلاب اسلامی است

در همین راستا سعید یوسفی مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس نیز از برگزاری همایش پاسداشت یوم‌الله 9 دی در دانشگاه‌های شهرستان فیروزآباد خبر داد و حماسه 9 دی را بازتولید گفتمان انقلاب اسلامی دانست که در آن باید کارنامه موفق جمهوری اسلامی به نحو احسن تبیین شود.

به گفته وی حماسه حضور و نقش‌آفرینی مردم در یوم‌الله 9 دی یکی از نقاط عطف و تاریخ‌ساز انقلاب اسلامی است که در آستانه 43 سالگی انقلاب اسلامی ضمن پاسداشت و یادآوری قیام به موقع امت، برای حفظ نهضت در مقاطع مختلف، از تقارن دهه بصیرت با ایام فاطمیه به نحو احسن استفاده شود.

یوسفی بر تبیین سیره حضرت فاطمه زهرا(س) در موضوع روشنگری و دفاع از ولایت تا شهادت و تبیین شیوه‌ها و فتنه‌های پیچیده استکبار تاکید کرد و معتقد است که در این روز نظریه مقاومت و کارنامه موفق جمهوری اسلامی به نحو مطلوب تبیین شود.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس بیان پیامدها و آثار همبستگی ملی و هوشیاری مردم در مواجهه با تهدیدات و فتنه‌ها مهم دانست و حماسه 9 دی را تجلی اقتدار ملی و غیرت دینی ملت ایران برشمرد.

مردم ایران تمام قد از انقلاب اسلامی حفاظت می‌کنند

سید احسان اصنافی شهردار شیراز نیز به مناسبت سال‌روز حماسه بزرگ یوم الله نهم دیماه پیامی صادر کرده که در این پیام آمده است: روز نهم دی‌ماه یکی از روزهای ماندگار و عبرت‌آمیز در تقویم تاریخ انقلاب اسلامی است. روزی که مظهر حضور حماسی مردم شریف ایران در صحنه وفاداری به نظام و انقلاب اسلامی است. رویدادی مهم که موجب یأس کامل دشمنان از پیگیری برنامه‌ها و اهداف ساختار شکنانه آنها شد.

اکنون در آستانه دوازدهمین سالگرد قیام و خروش ملت عاشورایی هستیم. مردم ایران و به ویژه امت حزب‌الله و همیشه در صحنه شیراز، سومین حرم اهل بیت(ع) با یک روز استقبال زودتر از یوم الله نهم دی به جهانیان و به ویژه اربابان نظام سلطه، یک بار دیگر یادآوری کردند که تمام قد در برابر فتنه فتنه‌گران خواهند ایستاد.

امیدوارم همگان به عهد خود با آرمان‌های بلند امام راحل و مقام معظم رهبری "مدظله العالی" و شهیدان گلگون کفن انقلاب اسلامی به ویژه شهید دیماه، سپهبدحاج قاسم سلیمانی پای‌بند بمانیم و هرگز اجازه ندهیم ذره‌ای در مسیر اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خللی ایجاد شود.

برچسب ها: برنامه ، 9 دی ، شاهچراغ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار