خداکرم فیروزمند رئیس شورای شهر صدرا : ین شهر دارای جمعیت جوان و پویا است که برای پر کردن اوقات فراغت آنان و یا پرداختن به ورزش به صورت حرفه‌ای هیچگونه زیرساختی برای آن‌ها تاکنون در نظر نگرفته شده است که می‌تواند باعث بروز آسیب‌های اجتماعی فراوانی شود و جوانان و نوجوانان به دلیل کمبود و حتی نبود امکانات ورزشی به ناچار به تفریحات ناسالم روی می‌آورند که نتایج و خطرات جبران ناپذیری را در پی دارد.
کد خبر: ۱۰۱۹۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹ 31 December 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: خداکرم فیروزمند رئیس شورای شهر صدرا در حاشیه بازدید از مجموعه ورزشی ناظم فکور این شهر،گفت: متاسفانه مدیران در سال‌های گذشته نسبت به ایجاد اماکن ورزشی بی‌توجه بوده‌اند و علی‌رغم وجود زمینه‌های مناسب و ارزان، اقدامات قابل توجهی برای ساخت سالن و زمین‌های ورزشی انجام نشده ست.

او افزود: این شهر دارای جمعیت جوان و پویا است که برای پر کردن اوقات فراغت آنان و یا پرداختن به ورزش به صورت حرفه‌ای هیچگونه زیرساختی برای آن‌ها تاکنون در نظر نگرفته شده است که می‌تواند باعث بروز آسیب‌های اجتماعی فراوانی شود و جوانان و نوجوانان به دلیل کمبود و حتی نبود امکانات ورزشی به ناچار به تفریحات ناسالم روی می‌آورند که نتایج و خطرات جبران ناپذیری را در پی دارد.

فیروزمند اظهار کرد: شورای شهر وظیفه دارد به تمام امور مربوط به شهروندان و شهر به ویژه موضوعات فرهنگی و ورزشی توجه کند، از این رو جلسه‌ای با رئیس نمایندگی اداره ورزش و جوانان شهر صدرا و سرمربی تیم ملی فوتسال که تجربه بالایی در حوزه ورزش دارد، برگزار کردیم تا طرح‌های توسعه مورد نیاز ورزش شهر را بررسی کنیم که خوشبختانه به نتایج مطلوبی دست یافتیم.

او عنوان کرد: در نخستین گام تصمیم گرفته شد که با همکاری شهرداری و وزارت ورزش و جوانان و همچنین کمک شرکت عمران صدرا یک مجموعه بزرگ ورزشی به عنوان کمپ ورزش در صدرا ساخته شود و در همین راستا شهرداری آمادگی خود را جهت واگذاری زمین مورد نیاز اعلام کرد.

بهزاد پرنیان، شهردار صدرا نیز گفت: برای جلوگیری از بروز آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی باید جوانان و نوجوانان را به سمت ورزش هدایت کنیم، در ابتدا ورزش همگانی می‌تواند نشاط و سلامتی را به شهروندان دهد و در ادامه با استعدادیابی آنان را به سوی ورزش حرفه‌ای تشویق کنیم.

او خاطرنشان کرد: شهرداری صدرا با داشتن سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی، ظرفیت خوبی دارد تا با همکاری بین شهرداری و اداره ورزش و جوانان برنامه‌های متنوع ورزشی به صورت مداوم در پارک‌ها و اماکن ورزشی انجام دهیم.

شهردار صدرا بیان کرد: با حمایت شورای شهر صدرا شهرداری آمادگی خود را برای ایجاد زیرساخت‌های ورزشی همگانی و حرفه‌ای اعلام می‌دارد و در حد توان می‌توانیم زمین مناسب برای ساخت زمین‌های فوتبال، والیبال، بسکتبال، پیست‌های دوچرخه سواری و پیاده روی و سایر ورزش‌ها به ورزش اختصاص دهیم تا سرانه اماکن ورزشی را به حد استاندارد نزدیک کنیم.

پرنیان عنوان کرد: برای توسعه زیر ساخت‌های ورزشی می‌توان از منابع مختلفی همچون وزارت نفت برای ساخت سالن و زمین‌های ورزشی بودجه دریافت کرد و این نیازمند پیگیری مستمر مدیران شهر صدرا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اداره کل ورزش و جوانان است تا بتوان همچون سایر شهر‌ها زیرساخت‌های ورزشی را توسعه داد.

سیدمحمد ناظم‌الشریعه، رئیس نمایندگی اداره ورزش و جوانان در شهر صدرا نیز گفت: تاکنون توانسته‌ایم با حمایت شرکت عمران صدرا چندین زمین چمن مصنوعی در مناطق مختلف شهر ایجاد کنیم. همچنین یک زمین بزرگ فوتبال هم در حال ساخت است که نیازمند توجه بیشتر اداره کل ورزش و جوانان است تا سریعتر تکمیل شود.

او افزود: تلاش می‌کنیم با حضور شهردار، رئیس و اعضای شورای شهر صدرا و سایر مسئولان جلسه‌ای با وزیر ورزش و جوانان برگزار کنیم تا از این طریق بتوان ضمن اختصاص بودجه‌های عمرانی دستورات ویژه‌ای برای توسعه زیرساخت‌های ورزشی در شهر صدرا از وزیر محترم ورزش گرفته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار