رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد با تبیین قدمت صنعت نساجی در استان یزد، گفت: این صنعت اکنون برای ۱۸ هزار و ۷۵۴ نفر در استان فرصت شغلی ایجاد کرده که ۱۸.۶ درصد اشتغال بخش صنعت را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۱۰۲۰۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳ 05 January 2022

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد، محمدرضا علمدار یزدی با بیان اینکه صنعت نساجی سهم قابل توجهی در زمینه سرمایه گذاری و اشتغالزایی در استان دارد دارد، افزود: هم اکنون ۴۸۷ واحد نساجی و پوشاک در استان یزد پروانه بهره برداری دارند که این واحدها با سرمایه گذاری ثابت افزون بر ۱۶ میلیون ریال، ۱۵.۸ درصد واحدهای صنعتی فعال استان را شامل می شوند و ۷.۶ درصد سرمایه گذاری صنعتی استان در این حوزه انجام شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد یادآور شد: بیشترین سهم اشتغالزایی در استان یزد مربوط به صنایع معدنی است به نحوی که تاکنون، ۳۹ هزار و ۱۶۸ نفر در ۸۴۹ واحد فعال این بخش، مشغول فعالیت هستند.

وی اظهار داشت: صنایع فلزی و برق با اشتغالزایی برای ۱۹ هزار و ۵۹۰ نفر و صنایع شیمیایی و سلولزی با اشتغالزایی برای ۱۷ هزار و ۵۸۹ نفر در رتبه های بعدی قرار دارند.

علمدار یزدی یادآور شد: ۶ گروه صنعتی استان یزد شامل صنایع شیمیایی و سلولزی، صنایع معدنی، نساجی و پوشاک، فلزی و برق، غذایی و دارویی و تولید انرژی در مجموع تا کنون ۱۰۰ هزار و ۸۵۶ شغل ایجاد کرده اند.

اکنون ۱۰۰ هزار نفر در استان یزد در سه هزار واحد تولید مشغول به کار هستند.

منبع: ايرنا
برچسب ها: اشتغال ، نساجی ، صنعت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار