سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تصریح بر اینکه نگران انتشار انفجاری امیکرون هستیم، گفت: این سویه در کشورهای اروپایی به صورت انفجاری افزایش پیدا می‌کند و اگر شروع به گردش در کشور ما هم کند، مشابه همین اتفاق در فارس هم رخ خواهد داد.
کد خبر: ۱۰۲۰۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳ 05 January 2022

تابناک فارس به نقل از ایسنا: عباس رضاییان‌زاده بیان کرد: هیچ صف انتظاری در بیمارستان‌های فارس نداریم و بسیاری از بخش‌های کرونایی استان هم‌اینک خالی از بیمار است و در واقع شرایط با ثبات است.

او با تصریح بر اینکه نگران انتشار انفجاری امیکرون هستیم، گفت: این سویه در کشورهای اروپایی به صورت انفجاری افزایش پیدا می‌کند و اگر شروع به گردش در کشور ما هم کند، مشابه همین اتفاق در فارس هم رخ خواهد داد.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، تنها راه مقابله با سویه جدید کرونا را واکسیناسیون بالا، تزریق دوز سوم واکسن و استفاده از ماسک عنوان کرد و گفت: متاسفانه میانگین استفاده از ماسک طبق ارزیابی‌ها کمتر از ٤٠ درصد در فارس رسیده و حتی برخی شهرستان‌ها، این میزان ۲۰ درصد است.

رضاییان‌زاده تصریح کرد: در زمان پاندمی بیماری کرونا، هر کسی علائمی از بیماری داشت، مبنا و فرض اولیه آن را بر درگیری کرونا بگذاریم.کرونای معمولی یا امیکرون هم فرقی ندارد و مثلا باید هر فردی با علائم سرماخوردگی را یک بیمار کرونایی فرض کنیم.

او با تصریح بر اینکه که این موضوع غلط است که بگوییم یک سرماخوردگی معمولی داریم، تاکید کرد: در هر شرایطی در صورتی که علائمی پیدا کردیم باید خود را از سایر افزاد خانواده و جامعه تا بهبود کامل دور کنیم.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، ادامه داد: امیکرون جهش جدیدی از ویروس کروناست و ممکن است پیک ششم توسط همین امیکرون ایجاد شود.

رضاییان‌زاده همچنین اعلام کرد که ۹۲ درصد از جمعیت مشمول واکسیناسیون در فارس دوز اول واکسن کرونا و ٨٣ درصد دوز دوم را دریافت کرده‌اند.

او همچنین اظهار کرد: در خصوص کرونا به دلیل تغییرهای ژنتیکی که ایجاد می‌شود، نمی‌توان مبحث ایمنی نسبی و کامل را مطرح کرد و هر زمان که دریافت دوز سوم به حدود ٨٠ درصد رسید، می‌توان گفت به ایمنی خوبی در جامعه رسیده‌ایم.

برچسب ها: کرونا ، اومیکرون ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار