سیدوحید حسینی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، ۱۸ دی‌ماه در چهارصد و هفتادمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه با اشاره به افزایش خطر انتشار بیماری در فصل سرما گفت: تاکنون یازده مورد ابتلا به سویه امیکرون در فارس شناسایی شده و به تایید رسیده که به دلیل قدرت انتشار بالای این سویه، خطر ابتلا به صورت جدی‌تری جامعه را تهدید می‌کند و این موضوع ضرورت پایبندی تمامی افراد به رعایت بهداشت را افزایش داده است.
کد خبر: ۱۰۲۱۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴ 08 January 2022

تابناک فارس به نقل از ایکنا: سیدوحید حسینی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، ۱۸ دی‌ماه در چهارصد و هفتادمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه با اشاره به افزایش خطر انتشار بیماری در فصل سرما گفت: تاکنون یازده مورد ابتلا به سویه امیکرون در فارس شناسایی شده و به تایید رسیده که به دلیل قدرت انتشار بالای این سویه، خطر ابتلا به صورت جدی‌تری جامعه را تهدید می‌کند و این موضوع ضرورت پایبندی تمامی افراد به رعایت بهداشت را افزایش داده است.

وی از عموم مردم استان خواست تا در صورت بروز هر گونه علایم بیماری، پیش از اقدام به خوددرمانی، به پزشک خانواده و یا مراکز ۱۶ ساعته استان مراجعه کنند.

حسینی با بیان اینکه کاهش آمارهای کنونی در سطح کشور حاصل حدود دو سال تلاش شبانه‌روزی مدافعان سلامت در جبهه‌های بهداشت، درمان و پشتیبانی است، افزود: این تلاش با آغاز واکسیناسیون عمومی در جامعه تا حد بسیاری به ثمر رسید و در شرایط کنونی نیز افزایش جمعیت واکسینه می‌تواند به میزان زیادی ایمنی عمومی جامعه را ارتقا بخشد.

وی بر ضرورت جلب مشارکت افراد برای دریافت دز سوم واکسن و افزایش ایمنی در برابر این بیماری تأکید کرد و گفت: بهترین راهکار مقابله با کرونا، توجه به راهکارهای پیشگیرانه، پیش از ابتلا به بیماری و درگیری با پیامدهای خطرناک آن است و یافته‌ها نشان می‌دهد مهم‌ترین اقدام در این زمینه، دریافت به موقع واکسن در کنار رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است.

حسینی با تأکید بر استفاده از ماسک، تهویه مناسب و مراقبت از خود و اطرافیان به ویژه در روزهای سرد زمستان، از مردم خواست تا با جدیت بیشتری شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کرده و ضمن دوری از هرگونه عادی‌پنداری، سهل‌انگاری و پرهیز از حضور در تجمعات به ویژه دورهمی‌های خانوادگی؛ در واکسیناسیون علیه کرونا مشارکت کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه به بررسی گزارشی از آمارهای مربوط به ۱۵ روز اخیر کرونا در فارس و کشور پرداخت؛ این گزارش شامل داده‌هایی در خصوص وضعیت ابتلا در مناطق مختلف، آمار بستری بیماران و جان‌باختگان ناشی از کرونا بود.

وضعیت اجرای واکسیناسیون در استان، خدمات مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان به بیماران کرونا، روند نمونه‌گیری‌های تشخیصی و عملکرد مراکز ۱۶ ساعته استان، دیگر محورهای مورد بررسی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست امروز این ستاد بود.

در ادامه آخرین گزارش‌های مربوط به اجرای مصوبات ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه، روند پیشبرد برنامه‌های مقابله با کرونا در مناطق مختلف استان و وضعیت بیماران کرونا در بخش‌های عادی و ویژه بیمارستان‌های استان از سوی معاونان و مدیران ارشد دانشگاه ارائه شد.

برچسب ها: کرونا ، اومیکرون ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار